Gå till innehåll

[LÖST] Inga medföljande spel i Windows 7 Professional x64?


Kakmonster

Recommended Posts

Jag har installerat Windows 7 Professional x64 i RTM-utförande. Lustigt nog hittar jag inga inbyggda spel alls, trots att Microsoft själva klart och tydligt skriver att gamla omtyckta småspel skall följa med. Spelutforskaren är helt enkelt tom efter installationen. Vet någon varför det är så?

Jag bifogar en skärmdump om någon vill se hur det ser ut (det vill säga helt tomt).

Uppdatering: Problemet är löst! Som synes senare i denna tråd är lösningen att öppna en DOS-prompt och därifrån starta programmet OptionalFeatures.exe (som ligger i Windows standardsökväg). Med hjälp av programmet kan man både installera och avinstallera en rad olika Windows-komponenter - därbland de spel som ingår i Windows.

post-10387-1254599202_thumb.png

Redigerad av Kakmonster
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det tomt under Start/Alla Program/Spel ?

Ja - det var ursprungligen det, men nu är det inte det längre! :) (se nedan)

Starta OptionalFeatures.exe och kontrollera om "Spel" är förbockat, eller om den överhuvudtaget finns. Finns den och är urbockad så ändrar du bara på det!

Tack så väldigt mycket för tipset! Jag gjorde som du sade, och konstaterade att "Spel" fanns med på listan men att det inte alls var förbockat. Jag åtgärdade problemet, varpå Windows relativt snabbt installerade de saknade spelen. För er som vill se hur Spelutforskaren i Windows 7 Professional ser ut i standardutförandet med de spel som ingår har jag bifogat en ny skärmdump. Återigen, tack så mycket e-son!

post-10387-1254606800_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...