Jump to content

IDG

CGD

Recommended Posts

Är det fler som har trassel med IDG:s sida. http://www.idg.se/2.1085

När jag försöker öppna upp "Microsoft skakar

antivirusbranschen" och "Piratkontroll i Windows

kan bli en dyr affär" så får Internet Explorer problem och det slutar med att IE dör. En del artiklar går att öppna men jag har ju inte testat alla.

Inga problem här heller varken med FF eller IE8

Inga problem med ngn av de nämnda, även Google Chrome 4.0.220.1, (beta), fungerar bra!

Mvh

Mats H

Hjälpte inte alls. Alla tillägg avstängda och jag får fortfarande samma fel.

Kanske ett "simpelt" råd.

Har du rensat all historik, tömt alla tempfiler, startat om datorn?

Mvh

Mats H

Japp, jag har tillochmed tagit bort IE8 och kör nu på sexan. Det såg ut till att gå bättre men så dog IE bara. Jag får pröva ett tag till. Jag har en helt ny installation utav XP, kan det ha blivit något fel där?

Drivrutin som skulle påverka Internet Explorer och specifikt IDG.s sida? Viken drivrutin då?

Jag har hämtat hem en ny kopia på IE8 och skall installera den så får vi se vad som händer. Men först är det TV i ett par timmar.

Återkommer.

URK, vad irriterande det är när inte ens en färsk installation vill fungera. Därför allt tycks må prima utom just då Internet.

Drivrutin som skulle påverka Internet Explorer och specifikt IDG.s sida? Viken drivrutin då?

Jag har hämtat hem en ny kopia på IE8 och skall installera den så får vi se vad som händer. Men först är det TV i ett par timmar.

Återkommer.

URK, vad irriterande det är när inte ens en färsk installation vill fungera. Därför allt tycks må prima utom just då Internet.

Ytterligare en ide, kanske långt från målet, men ändå!

Har du kontrollerat eller testat att reparera Microsoft.NET Framework 3.5 SP1?

Mozilla har ju ett tillägg som heter Microsoft.NET assistent 1.1. Antar, utan att veta, att IE8 kanske använder ngt ur MS.NET Framework.

Hoppas för övrigt att du lyckas med ominstallationen!

Mvh

Mats H

Edited by Mats H

Nej det går inte alls bra. Gjorde om installationen från början och (lik för...) ändå är samma fel kvar. Nu har jag hämtat hem en ny IE8 fil och skall installera om datorn ned min ursprungliga original XP SP1 skiva.

Hjälper inte det så vet jag inte vad som hjälper. Börja se på TV kanske.

Jag har inte Microsoft.NET Framework 3.5 installerat. Men det hade jag inte tidigare heller. Det kom ju bara upp som ett tillbehör under Windows update. Däremot hade jag Framework 2 eftersom ett annat program krävde det.

Nu har jag laddat ner ny SP3 fil till mitt Windows XP SP1. Jag har också hämtat hem ny IE8 fil. Sedan har jag installerat om datorn från XP orginalskivan lagt på SP3 och IE8. Jag har inte kört Windows update eftersom jag måste validera XP först. Men fortfarande har jag problem med just IDG:s sida. IE dör efter ett kort tag. Vanligen mindre än en minut. Först så dör IE och felrapporteringsrutan kommer upp sedan laddas sidan om och en ny felrapporteringsruta kommer upp och då kommer en ny internetsida upp som förmedlar att Internet Explorrer kan ej koppla upp önskad sida. Gode Gud vad tröstlöst.

Hur kan det bara vara jag som har det här felet. Det verkar ju inte klokt. Ännu har jag inte märkt något på någon annan sida.

Märkte att felrapporerna inte är riktigt lika. den senaste såg ut så här

AppName: iexplor.exe

AppVer: 8.0.6001.18702

ModName: ntdll.dll

ModVer: 5.1.2600.5512

Offset: 00037423

En tidigare finns på bild högre upp.

Edited by CGD