Hans42 Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 (edited) Jag har fått samma problem. Datorn startar om när jag förpassat den till viloläge. Trist...... Finns det någon som vet hur man fixar till detta? När jag försökte mig på systemåterställning till tidigare datum, så fanns bara någon dag tillbaka att tillgå och det räcker inte, eftersom det varit såhär i ett par veckor Ominstallation verkar litet drastiskt att ta till, men får väl bli det slutliga om inte annan lösning finns.. Edited October 6, 2009 by Hans42 Quote
Hans42 Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 Ingen som har erfarenhet av detta fenomen? Please.... Quote
Manneman Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Ingen som har erfarenhet av detta fenomen? Please.... Har läst lite på nätet om detta... jag vet inte varför det skulle fungera... men prova att bocka av att musen ska kunna väcka datorn ur viloläge. Jag vet att det verkar långsökt, men har verkligen för mig att det var det som gjorde susen. Mange Quote
Björne1 Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Kolla även ditt nätverkskort och avmarkera "wake on lan" om den inställningen finns. Quote
Hans42 Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 Kolla även ditt nätverkskort och avmarkera "wake on lan" om den inställningen finns. wake on lan har jag sett någonstans, mjen hittar inte just nu, Sökväg? Quote
Hans42 Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 (edited) Har läst lite på nätet om detta... jag vet inte varför det skulle fungera... men prova att bocka av att musen ska kunna väcka datorn ur viloläge. Jag vet att det verkar långsökt, men har verkligen för mig att det var det som gjorde susen. Mange Sorry, men det hjälpte inte... men jag kan tänka mig att det hjälper om allt funkar bra, om man råkar stöta till musen så går ju i så fall inte datorn igång. Edited October 7, 2009 by Hans42 Quote
si3rra Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 sök igenom datorn om du har någon "Nohiber.txt" (tror den ska vara i Windows alt system/system32). och posta gärna innehåller i denna här. Quote
Hans42 Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 Wake On Lan kan stängas av i BIOS. Hittar inte denna i BIOS. Quote
Hans42 Posted October 8, 2009 Author Posted October 8, 2009 sök igenom datorn om du har någon "Nohiber.txt" (tror den ska vara i Windows alt system/system32). och posta gärna innehåller i denna här. Hittar inte någon Nohiber.txt Quote
Hans42 Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Tack för alla tips! Nu har jag avinstallerat alla pgm som medföljde köp av ny Canonkamera. Dessutom har jag ominstallerat trådlös nätverksenhet. Slutligen bockat bort möjligheten till omstart med HID-kompatibel mus. Vid in- och urkoppling av den senare (trådlös mus) i enhetshanteraren, så visade det sig detta som är avgörande (åtminstone i den konfiguration som min desktop har just nu). Quote
Manneman Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Tack för alla tips! Nu har jag avinstallerat alla pgm som medföljde köp av ny Canonkamera. Dessutom har jag ominstallerat trådlös nätverksenhet. Slutligen bockat bort möjligheten till omstart med HID-kompatibel mus. Vid in- och urkoppling av den senare (trådlös mus) i enhetshanteraren, så visade det sig detta som är avgörande (åtminstone i den konfiguration som min desktop har just nu). Så det löste sig? Tyckte det kändes långsökt med musen, men på nätet har det rapporterats just att en trådlös mus kan orsaka dessa problem... Mange Quote
Recommended Posts