Gå till innehåll

Datorn startar om när jag sätter den i viloläge


Hans42

Recommended Posts

Jag har fått samma problem. Datorn startar om när jag förpassat den till viloläge. Trist......

Finns det någon som vet hur man fixar till detta? När jag försökte mig på systemåterställning till tidigare datum, så fanns bara någon dag tillbaka att tillgå och det räcker inte, eftersom det varit såhär i ett par veckor

Ominstallation verkar litet drastiskt att ta till, men får väl bli det slutliga om inte annan lösning finns..

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har erfarenhet av detta fenomen? Please....

Har läst lite på nätet om detta... jag vet inte varför det skulle fungera... men prova att bocka av att musen ska kunna väcka datorn ur viloläge. Jag vet att det verkar långsökt, men har verkligen för mig att det var det som gjorde susen.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har läst lite på nätet om detta... jag vet inte varför det skulle fungera... men prova att bocka av att musen ska kunna väcka datorn ur viloläge. Jag vet att det verkar långsökt, men har verkligen för mig att det var det som gjorde susen.

Mange

Sorry, men det hjälpte inte... men jag kan tänka mig att det hjälper om allt funkar bra, om man råkar stöta till musen så går ju i så fall inte datorn igång.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips!

Nu har jag avinstallerat alla pgm som medföljde köp av ny Canonkamera. Dessutom har jag ominstallerat trådlös nätverksenhet. Slutligen bockat bort möjligheten till omstart med HID-kompatibel mus.

Vid in- och urkoppling av den senare (trådlös mus) i enhetshanteraren, så visade det sig detta som är avgörande (åtminstone i den konfiguration som min desktop har just nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips!

Nu har jag avinstallerat alla pgm som medföljde köp av ny Canonkamera. Dessutom har jag ominstallerat trådlös nätverksenhet. Slutligen bockat bort möjligheten till omstart med HID-kompatibel mus.

Vid in- och urkoppling av den senare (trådlös mus) i enhetshanteraren, så visade det sig detta som är avgörande (åtminstone i den konfiguration som min desktop har just nu).

Så det löste sig? Tyckte det kändes långsökt med musen, men på nätet har det rapporterats just att en trådlös mus kan orsaka dessa problem...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...