Gå till innehåll

Öppna en Acer Aspire One


Recommended Posts

Hej.

Är det någon här på detta forum som har jobbat med eller öppnat en Acer Aspire One 150?

Sitter med en sådan för en kompis räkning som är stendöd. Nästan iallafall. Powerknappen och laddningslampan är dom ända som lyser. För övrigt helt död. Garantin har presic gått ut... :( Tips på hur man öppnar den eller vad felet kan bero på??? Har fått loss 6 skruvar undertill och kan inte finna fler. Måste tangenbordet demonteras och i så fall hur.

Tacksam för alla tips..

Mr. LeNo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p
Rent generellt kan sägas att sista skruven sitter alltid under någon ettikett! ;) Förövrigt brukar det finnas "isärplockningsscheman" på hemsidan... i bästa fall!

Alltid?

Det sitter ALDRIG skruvar under etiketter på laptops.

Till Leno. Det är "nätdelen" som är kass, "spänningsstabilatorer", 6-8 benta små chips,

inget du löser själv om du inte kan lite avancerad elektronik.

jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, i det här fallet så har han nog rätt. Jag har aldrig stött på skruvar under etiketter på en Netbook eller laptop. Klart det kan finnas men inte på en AAO iallafall.

Nu var mitt "påstående" angående skruvarna generellt som sagt... om jag råkat ut för det på just laptops, vågar jag faktiskt inte säga säkert. Närhelst man skall skruva isär någon elektronikgrunka så hittar man ofta någon dold skruv i alla fall.

Vad mitt svar till jens.p anbelangar, så var det väl mest att betrakta som ett utslag av min irritation över den attityd han tidigare har visat upp i detta forum, samt att han uppenbarligen anstränger sig en aning extra för att hitta fel i just mina inlägg.

Hur som helst var mitt ursprungliga inlägg inte menat som någon absolut sanning, utan mer som ett tips att kanske kolla upp.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var mitt "påstående" angående skruvarna generellt som sagt... om jag råkat ut för det på just laptops, vågar jag faktiskt inte säga säkert. Närhelst man skall skruva isär någon elektronikgrunka så hittar man ofta någon dold skruv i alla fall.

Vad mitt svar till jens.p anbelangar, så var det väl mest att betrakta som ett utslag av min irritation över den attityd han tidigare har visat upp i detta forum, samt att han uppenbarligen anstränger sig en aning extra för att hitta fel i just mina inlägg.

Hur som helst var mitt ursprungliga inlägg inte menat som någon exakt sanning, utan mer som ett tips att kanske kolla upp.

Oki, jag fattar. Är lite trög ibland(ganska ofta faktiskt :D )

OT: Du, e-son, om du blir sur på någon i en tråd, låt surheten stanna kvar i den tråden. I nästa tråd ska det vara glömt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

ad mitt svar till jens.p anbelangar, så var det väl mest att betrakta som ett utslag av min irritation över den attityd han tidigare har visat upp i detta forum, samt att han uppenbarligen anstränger sig en aning extra för att hitta fel i just mina inlägg.

Hur som helst var mitt ursprungliga inlägg inte menat som någon absolut sanning, utan mer som ett tips att kanske kolla upp.

Handlar inte om att hitta fel på dina inlägg, du har rätt i mångt å mycket annars.

Jag ville bara stoppa Leno från att riva bort massa viktiga etiketter

i form av P/N, S/n Tag.nr med mera...

Mao, jag ville bara bespara honom detta, utan att trampa någon på tårna.

jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...