Gå till innehåll

Allround mediaplayer


PCGuiden

Recommended Posts

Hej

Håller på att rensa min dator från program och söker nu en mediaspelare ssom funkar med Windows 7 x64

Den skall kunna spela följande filer utan codec: mp3, flac, mkv, avi, flv, img.

Någon som har relevanta förslag.

Har nu följande program för att spela upp detta: VLC, KM Player, Winamp, Gomplayer.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker codepack installerar så mycket konstiga saker som jag inte vet vad det skall användas till...

Finns det ett madiaspelar program som klarar allt det jag söker med hjälp av ett codepack så kör i vind för det då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en för mig ny historia som jag fick tips om i dag... skall ha all nödvändiga codecs. Rent och snyggt gränssnitt... verkar riktigt bra!

http://www.kantaris.org/

tack du är en gud

så kastade vi plötsligt en hel hög med program

Vart finner du allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kunde tyvärr inte spela .img filer vilket VLC kan

Annars så tar det faktiskt alla filformat jag har i min burk

Va? Kan man spela .img filer med VLC? Det är ju ett imageformat man mountar och/eller bränner... Intressant och riktigt bra om man har en image av en ljud-cd eller film.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kunde tyvärr inte spela .img filer vilket VLC kan

Annars så tar det faktiskt alla filformat jag har i min burk

Den spelar .iso-filer! Eftersom .img och .iso är samma format egentligen, är det bara att byta filändelse från .img till .iso.... så är det problemet löst! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den spelar .iso-filer! Eftersom .img och .iso är samma format egentligen, är det bara att byta filändelse från .img till .iso.... så är det problemet löst! ;)

OK det visste jag inte, skall kolla upp det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt den verkade lite klumpig och bloated den där Kantaris. Själv fortsätter jag med K-Lite som codec pack med MPC som spelare. Slimmat och har spelat 99,99% av de mediafiler jag tankat ner de senaste 5 åren. Resterande 0,01% är streamad media som funkar bättre med VLC. Så det är alltså min rekomendation.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu skall spela en ISO fil hur kommer man åt att starta filmen och välja språk ?

Försöker men får det inte att börja spela

Antingen högerklick på iso´n och "Öppna med...", eller "Spela/Fil"... och browsa fram filen direkt i spelaren. Där får man ändra i dropdown-listen intill "Filnamn", så att man kan se rätt format i browsern.

Starta filmen kan du göra med musen, direkt i bilden... typ, klicka på "Play"! Undertexter, ljud m.m ställer du in i spelarens menyrad.

post-1936-1255003583,15_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...