carshak Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Har en DELL 5500 bärbar där musplattan inte fungerar i VirtualPC. Markören studsar och far runt. Har försökt med en USB-mus men samma resultat. Finns det någon som har en ide om hur det kan lösas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) Har du installerat Virtual PC Additions som behövs för att hantera drag and drop mm? http://support.microsoft.com/kb/824561 Edited October 9, 2009 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 OlleBull har du detta på din dator funkar det bra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Har du installerat Virtual PC Additions som behövs för att hantera drag and drop mm? http://support.microsoft.com/kb/824561 Fick samma råd av forumet i början av året när jag testade en betaversion av W7 i VPC och jag kan berätta att det fungerade mycket bra efter verktyget blev installerat. Rusa till sidan, ladda ner och installera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) PCGuiden! Nej tyvärr, jag kör VMware men har tidigare testa Virtual PC 2007 och vet hur det funkar, men jag tycker VMware är ett strå vassare. Edited October 9, 2009 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 PCGuiden! ...har tidigare testa Virtual PC 2007 och vet hur det funkar, men jag tycker VMware är ett strå vassare. Virtual PC 2007 är inte aktuellt i Windows 7. Nya Virtual PC (för W7) är vida överlägset den äldre versionen, och i mitt tycke även VMware! ...och då är jag ändå inte en av dom som hyllar microsofts produkter i "onödan"... som du säkert redan har förstått. Microsoft har helt enkelt gjort ett kanonjobb med nya VPC... jag kan dock inte säga så mycket mer mer just nu. Har liksom bara BÖRJAT utforska alla möjligheter som finns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Låter ju lovande, så jag kommer inom kort att testa nya Virtual PC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) Är detta den nya versionen eller: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx Den har jag laddat ner men inte installerat Edited October 9, 2009 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Är detta den nya versionen eller: Det är inte RTM, utan det är RC du länkar till. Tror inte RTM ligger ute för publik nerladdning ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Det är inte RTM, utan det är RC du länkar till. Tror inte RTM ligger ute för publik nerladdning ännu. Helt riktigt... vi vanliga dödliga som inte har tillgång till abonnemang msdn/technet, får helt enkelt vänta ett tag till...! ...men å andra sidan, funkar RC jäkligt bra... precis som W7 RC gjorde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Funkar RC till RTM eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Funkar RC till RTM eller? Ja ja... tveklöst! Vill du köra VPC RC på Windows 7 RTM, så är det inga problem. Men om du väntar en dag eller 48.... så får du "the real thing"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 ok ... just nu bara testar jag bara om det fungerar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 (edited) Helt riktigt... vi vanliga dödliga som inte har tillgång till abonnemang msdn/technet, får helt enkelt vänta ett tag till...! ...men å andra sidan, funkar RC jäkligt bra... precis som W7 RC gjorde. Kolla Länken kanske du hitta det du vill ha i RTM http://thehotfixshare.net/board/index.php?autocom=downloads&showcat=119 MVH MSDN Partner Edited October 12, 2009 by Adrian_se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 XP Mode i RTM är ute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts