Gå till innehåll

Krånglande USB-minne


Recommended Posts

Hej!

Hur ofta kraschar ett USB minne? Jag har ett SanDisk cruzer crossfire på 8 GB som nu lagt av helt och hållet. Blinkar till någon tiondel, men får ej kontakt med datorn. Kan det vara så att den fått sig en törn av statisk elektrisitet? Verkar lurt!

Verkar som jag måste lägga den i depå för återvinning och införskaffa ett nytt.

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft 3 st SanDisk Cruzer Contour 8 Gb USB minnen vilka att har dött, inte ett liv i dom alls... Köpte dom samtidigt på Kjell&CO, visade upp kvittot och sade vad som hänt, fick tillbaka alla pengarna och köpte ett SanDisk Cruzer Titanium minne 4 Gb och inte haft några problem alls med det.

Lite sugen på detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklingen går i rasande fart inom lagringsområdet..verkligen hightech då man ser hur pass mycket data ett litet USB minne kan lagra idag mot hur de var för några år sedan.

Riktigt spännande och snart tar grejerna nästan ingen plats alls om det fortsätter så här :)

Men det finns en liten sak som fick mig att tänka på något då jag läste tråden här..Det handlar om värme som uppstår då USB minnen och modem sitter anslutna i datorn under mer än, låt säga över en timmes användning. Råkar själv ofta ut för detta på både min stationära FS som den bärbara datorn..Ungefär som resultatet kan bli om man använder dåliga el-kontakter till fordon och upp till 240/400V då kontaktytorna inte klarar av att överföra strömmen tillräckligt bra så det uppstår värme utav ökat motstånd & resitans.

Kan detta vara en förklaring till varför vissa USB enheter inte håller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...