Gå till innehåll

Störig bugg med namnge filer man sparar...


Sketaful

Recommended Posts

Har fått ett fel på mitt Win7 som jag efter en massa sökningar på nätet ännu inte sett någon annan råka ut för.

När jag i t.ex. Photoshop CS4 ska spara en fil så är den vita rutan som man skriver i namnet på filen borta. Istället blinkar skrivmarkören mitt bland alla mappar och dokument och om jag skriver så syns det jag skriver där.

Detta blir extremt störigt då jag inte ser någon ruta och inte kan markera det fältet så jag kan döpa filen om jag klickat någon annanstans innan. Med andra ord så måste jag döpa filen innan jag letar upp rätt plats på hårddisken att spara den på för att så fort jag kollar runt i mappar så kan jag inte längre markera rutan för att döpa filen,..

Fattar ni vad jag menar? :P

Nåja, undrar om någon annan har haft eller har detta problemet och/eller har en lösning på det förrutom att installera om systemet? Jag antar att det rör sig om att något program någon gång har strulat till det då det inte vart 100% compatibelt med Win7. Felet dyker inte bara upp i Photoshop utan även i andra problam och ibland i IE/FF när jag ska spara en sida (fast bara ibland då)

Lägger med en screen på hur det ser ut när jag sparar ett dokument. På bilden har jag skrivit något direkt när sparrutan dykt upp. Om jag inte skriver så syns inte den vita rektangeln som syns där. Så då e det omöjligt att komma åt att döpa filen.

Kör Win7 32 bitars...

post-11167-1255292680,61_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...