Gå till innehåll

Så här fort går BBB 24/1


Recommended Posts

Jag får väl nöja mig med detta, via ICE-NET!

Men Sunshine, har du bara tillgång till Ice-Net och gamla NMT mobilnätet?

Har inte Telia, Tele2, Comviq eller de övriga byggt ut täckningen i din region?

Att det är sämre täckning längre upp i Norrland, det vet jag om men tycker ändå det verkar konstigt om man inte hunnit förbättra läget fram tills idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Sunshine, har du bara tillgång till Ice-Net och gamla NMT mobilnätet?

Har inte Telia, Tele2, Comviq eller de övriga byggt ut täckningen i din region?

Att det är sämre täckning längre upp i Norrland, det vet jag om men tycker ändå det verkar konstigt om man inte hunnit förbättra läget fram tills idag.

Hej Opto!

Vad jag har testat och kommit fram till, så är det bara ICE-NET som klarar detta i dagsläget, tyvärr men sant. Men vad får man för 199:-/mån?

Skulle jag mot förmodan ha ett modem från, Telia, Tele2, Comviq o.dl. så kommer man inte upp i någon avsevärd hastighet. Ett antikt modem på 9,6Kb skulle fasen göra sig likvärdigt som ovanstående bolag.

Mvh// Sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Opto!

Vad jag har testat och kommit fram till, så är det bara ICE-NET som klarar detta i dagsläget, tyvärr men sant. Men vad får man för 199:-/mån?

Mvh// Sunshine

Visst man får ju vad man betalar för, helt klart men tycker ändå det är rent för bedrövligt att landsbygd norr som söder ska behöva ligga så många år efter de större städerna.

Får hoppas att det snart ändrar sig om inte annat så kan man ju börja se ett & annat tecken på tävling mellan bolagen om vilken som är värst på täckning och hastighet så det kommer nog snart även för oss som haft sämre tillgång till teknikens utveckling.

Då som mobilt Internet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser min ut... Har förvisso inte digitaltv från min ISP men tycker ändå jag är ganska nöjd. Sist jag kollade hade jag en nerladdningshastighet på drygt 20. Jag har Blixtvik 30/30 via Kristianstads Stadsnät och pröjsar 200:-/mån

591238197.png

:lol: Enligt statistiken har jag näst snabbast download i världen klockat av Speedtest.net :P

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...