Silenz Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 (edited) Som sagt kör Win 7 Ultimate Rc 64bit och har bokat Win 7 Premium. Så förutom att att det innehåller mindre saker undrar jag om det finns någon skillnad mellan skarp version och RC versionerna? Mer skärmsläckare andra teman osv Edited October 13, 2009 by Silenz Quote
Adrian_se Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Som sagt kör Win 7 Ultimate Rc 64bit och har bokat Win 7 Premium. Så förutom att att det innehåller mindre saker undrar jag om det finns någon skillnad mellan skarp version och RC versionerna? Mer skärmsläckare andra teman osv Snälla...................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Kolla länken http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle Quote
Silenz Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 (edited) Ja men jag vet den generella ordningen osv men tänkte mer om någon hade någon inblick och kan berätta ifall nåt förändrats och VAD just i Win 7 Edited October 13, 2009 by Silenz Quote
Adrian_se Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 (edited) Ja men jag vet den generella ordningen osv men tänkte mer om någon hade någon inblick och kan berätta ifall nåt förändrats och VAD just i Win 7 Hej Ok Microsoft som andra gör sista ändringar i RC innan den blir RTM och om du tittar på Kernel Building då de är inte samma. Och då menas att du kanske inte kommer kunna köra uppdateringar eller kunna uppdatera dina drivrutiner, annat grej är att man städar system innan den blir RTM då menas man ta bort allt som inte ska vara med i RTM. Ärlig talat listan är lång men en sak är säkert RC kommer sluta fungera snart. Efter publika RC Microsoft släppte minst 30 RC som var for internal use och beta testare Även skärmsläckare och andra teman kan vara annorlunda mellan RC och RTM Edited October 13, 2009 by Adrian_se Quote
Manneman Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Vad gäller dom rent kosmetiska skillnaderna som du frågar efter så är det inte så stor skillnad. Skärmsläckare, teman och wallpapers är i stort sett detsamma. Vissa wallpapers har blivit ändrade... men inte mycket mer än så är det. Mange Quote
Stiffes Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Eftersom RCn endast är i Ultimate version så tappar du lite funktionalitet när du införskaffar Professional eller Home Premium. Blev inte riktigt klok på vilken du hade bokat. http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/products/compare Där kan du se några skillnader. Det finns säkert fler men dessa är de största skillnaderna mellan versionerna Quote
Silenz Posted October 14, 2009 Author Posted October 14, 2009 ok tack för svaren. Jag har bokat Premium Quote
Adrian_se Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 (edited) ok tack för svaren. Jag har bokat Premium Hej Premium räcker till dig om du inte jobbar med unix / linux eller behöver koppla Win7 till Domänen Kolla länken http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions Edited October 14, 2009 by Adrian_se Quote
Recommended Posts