Gå till innehåll

Lång tid att köra Win Update


jaroffe

Recommended Posts

Har hållt på idag och installerat Vista Basic i en HP bärbar dator med en original skiva.(CD nyckeln känner av vilken version man får).

Själva installationen av Vista tog ca: 40 min.

Men sen när jag körde Windows Update så tog det en satans lång tid och få in alla uppdateringar.

Windows Update sa att det var 92 uppdateringar att ladda hem och installera.

Från att börja ladda hem dessa till att uppdateringar var installerade tog det ca 2 tim 45 min.

Jag kollade hårddisken och såg att själva Vista installationen var på ca 6,5 gb, och att enbart uppdateringarna låg på över 10gb.

Totalt efter hela installationen är klar så ligger det på över 17 gb.

Ska det verkligen vara så jäkla mycket? Låter inte klokt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det tog nästan 3 timmar att hämta och installera är förvisso ganska lång tid, men inte ovanligt.

Inte heller att utrymmet ökat på din hårddisk... först har du alla nerladdade uppdateringar, de installerade filerna i sin helhet, backup-filer på alla som ersatts samt ett flertal systemåterställningspunkter som skapats under installationen av uppdateringarna.

Vad du kan göra för att "städa undan" är att köra Diskrensning... detta tar bort ganska mycket efter en sån här operation.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det stämmer...

Ett verktyg som heter VSP1CLN.EXE och ligger i Windows\System32-katalogen. Med det kan du rensa bort de säkerhetskopierade filerna och göra Service Pack 1 permanent på din dator. Du sparar då flera gigabyte diskutrymme. Om du väljer att köra detta verktyg ska du tänka på att du aldrig kommer kunna avinstallera Service Pack 1.

Läs mer: http://www.idg.se/2.1085/1.148066

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...