Gå till innehåll

Kommer ej in på www.eon.se


laq

Recommended Posts

Alla andra sidor funkar helt ok MEN www.eon.se kan jag ej komma in på, har kollat på annan dator å där funkar det så det är ju nåt knas med min dator, va kan de vara, tacksam för tips..

Jag har ju kommit in tidigare på sidan så jag vet inte vad som har hänt. Har försökt både med Firefox och IE8 men kommer ej in. Använder Win XP.

Har haft lite mejlkontakt med eon support och det är nog klart att

antingen URL http://www.eon.se/

eller IP nummer 192.71.129.99 ligger blockerat på något sätt i datorn.

Har stängt av Windows brandvägg samt

Avast och Spybot som startas automatisk när datorn startas

men ... det går ej att komma in på eon.se ändå ..

Har försökt med IE8, Firefox och Chrome men kommer ej in med någon...

IE8 och Chrome använder jag ej normalt så där kan väl inte finns några spärrar inlagda?

Tacksam för tips om var jag kan hitta var det finns nån spärr?

Kör med XP sp3.

Jag har en router som heter Speedtouch, har kollat men där finns inga spärrar inlagda på 'föräldrafiltret' .

Har en dator till som är kopplar till samma router, visserligen trådlöst men ändå så funkar eon.se på den datorn...

Har kollat host filen men där finns inget om eon.se eller IP nummer 192.71.129.99

Den finns förlagd i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och heter hosts.

Kan det vara nån spärr i själva XP å i så fall tar jag tacksamt emot förslag på var jag skall söka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Fick du inget meddelande?

Några tips:

- Om du använder "NoScript", klicka på "tillåt denna sida tillfälligt".

- Kolla Java!

- Firefox: klicka på verktyg=>inställningar=>säkerhet och ta bort "bocken" i den andra rutan "Blockera anmälda skadliga platser", om det inte funkar försök med den tredje rutan. Glöm inte att "återställa" efteråt.

Mvh/derang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

derang, - jag använder Noscript men jag ser inte att sidan blir spärraad ( se bif bild)

- har tagit bort 'bockarna' i både 2-a å 3-dje rutan men det gick en att komma in på eon.se ändå

- Kolla Java ... här jag tacksam för tips om vad jag skall kolla ...

si3rra - har kört Start -> kör -> Cmd -> ipconfig /flushdns men tyvärr funkade ej ändå

Som jag skrev tidigare: 'Har försökt med IE8, Firefox och Chrome men kommer ej in med någon på www.eon.se...´

så vad kan de vara när alla andra sidor funkar helt ok UTOM www.eon.se ???

Har en dator till som är kopplar till samma router, visserligen trådlöst men ändå som funkar med www.eon.se på den datorn...

post-11480-1255763891,84_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man på eon,s hemsida så står det att cookies inte får åtsidosättas. Några andra restriktioner har man inte, så det borde ju funka hos dig med. Men du kanske ska rensa webbläsarens cacheminne, eftersom det funkar på den andra datorn.

CCleaner är duktig på att rensa webbläsaren, betydligt bättre än det inbyggda verktyget.

Ta hem Slim-versionen utan tillägg här:

http://www.ccleaner.com/download/builds

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man på eon,s hemsida så står det att cookies inte får åtsidosättas. Några andra restriktioner har man inte, så det borde ju funka hos dig med. Men du kanske ska rensa webbläsarens cacheminne, eftersom det funkar på den andra datorn.

Har försökt med båda IE8, Firefox och Chrome men kommer ej in med någon på www.eon.se...

då jag normalt använder Firefox så kan väl inte cacheminnet på IE8 å Chrome vara problemet eller...

hur gör man enklast/bäst när man rensar chacheminnet på de olika webbläsarna?

så vad kan de vara när alla andra sidor funkar helt ok UTOM www.eon.se ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det samma med följande?

http://www.eon.se/templates/Eon2StartPage.aspx?id=47565&epslanguage=SV

Jag har valt att avvisa cookies, men det är inget problem iaf att nå sidan.

Tyvärr, det blir samma, det är bara en tom, vit sida å så står det 'Väntar på www. eon.se' i nedre vänstra hörnet se bild som jag skickade tidigare ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Läste lite på ett annat inlägg här som hade samma problem fast med en annan sida och den person gick runt problemet genom att använda en fri proxy.

Det man gör är att gå in på denna sida ---> http://www.hidemyass.com och skriva in http://www.eon.se så kommer man till Eon:s sida, det löser inte problemet men du kommer åt den sidan du vill sen får du felsöka utefter det.

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag hade samma problem tills jag skickade felanmälan till eon.

Dom har nollställt samtliga lösen och användarnamn.

titta på din faktura och använd kundnummer som användarnamn sen har du loggin i form av en serie nummer på fakturan , uppe till höger, använd detta.

voila' du är inne.

du kan nu ändra ditt lösen

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla goa tips men ...

Nu har jag kanske kommit på vad som är fel:

1. Har TRE datorer som är kopplade till samma router TVÅ av dessa har AVAST och ingen av dessa kommer in på eon.se

MEN den som inte har AVAST där går det att komma in på eon.se

2. Har kollat med en kompis (finns i annan stad) som har AVAST och han kommer heller inte in på eon.se ....

Så nu har jag starka misstankar att det är något i AVAST som gör att vi inte kommer in på eon.se.

Finns det nån som är bra på AVAST så är jag tacksam för hjälp om det är nåt man kan ändra på i AVAST,

Vill helst behålla avast då jag tycker det fungerar alldeles utmärk för övrigt ... hemsida: http://www.avast.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...