Nightswipe Posted October 18, 2009 Posted October 18, 2009 Tjo. Häromveckan slutade min MP3-spelare att fungera. Datorn kände inte längre igen det. Efter att ha läst runt lite tror jag att det kan bero på windows media player 11. Eftersom jag provat i stort sett allt har jag formaterat min MP3spelare och således raderat mitt firmware, men eftersom spelaren inte känns igen kan jag inte installera om nya. För att få spelaren att kännas igen krävs väl en fungerande MTP-enhet? Vilket det inte gör för mig. Den installeras inte, står att det misslyckas. Why? Vista bara irriterar mig mer & mer. Quote
si3rra Posted October 18, 2009 Posted October 18, 2009 (edited) Om du lyckats radera din firmware från mp3 spelaren så är den ju "brickad" alltså oanvändbar och går inte att starta? (Knappast vista's fel om du brickat denna och den i så fall behöver reset / serivce på verkstad) Det är din mp3 spelare som är en MPT enhet vilket endast betyder att den kan synkas med Windows Media Player 11. Vad är det för spelare du har och hur uppför sig datorn när du kopplar i denna? Enheten dyker inte ens upp som en flyttbar disk i den här datorn? Edited October 18, 2009 by si3rra Quote
Nightswipe Posted October 19, 2009 Author Posted October 19, 2009 Creative Zen V Plus Nej, den dyker inte alls upp som flyttbar enhet. Däremot hör man ljudet att något dockat. Varje gång jag startar datorn nu försöker den installera MTP-enhet men den misslyckas varenda gång. Quote
si3rra Posted October 19, 2009 Posted October 19, 2009 (edited) Några tips... Prova göra en reset på spelaren se om detta gör någon skillnad. Uppdatera spelarens Firmware till senaste versionen (http://support.creat...q:PRODFAQ_15306,VARSET=CategoryID:213) Installera spelarens drivrutiner i din dator. Annars kanske Creatives recovery tool kan göra någon skillnad: http://se.europe.creative.com/landing/MP3PlayerRecoveryTool/welcome.asp Edited October 19, 2009 by si3rra Quote
Nightswipe Posted October 20, 2009 Author Posted October 20, 2009 Det är ju firmwares jag inte kan installera Så den har jag redan laddat ner & testat. No luck. Den andra har jag testat även den, står no supported device connected... Quote
Recommended Posts