Gå till innehåll

Behöver hjälp med användarkonton!


fabregas

Recommended Posts

Jag behöver hjälp fort!! Våran dator gick sönder så att jag var tvungen att installera om XP och nu är det gjort. Alla gamla användarkonton togs bort och jag fick skapa nya men om man går in på Documents & Settings så finns dom gamla kontonens filer kvar. Så på vissa gamla konton kan jag komma in på och hämta filerna, men på mitt gamla som jag idiotiskt nog gjorde till ett privat konto kan jag inte gå in och hämta filer. Går man in på Documents & Settings och försöker öppna mitt gamla kontos mapp så står det bara åtkomst nekad. Snäääälla finns det någon väg runt det? Jag vill gärna una hämta det som fanns där! Så snälla hjälp mig.

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller logga in som Admin...Testa detta (OBS Engelska)

A. XP doesn't display the Administrator account on the Welcome screen by default. However, you can add this account by performing the following steps:

1. Start a registry editor (e.g., regedit.exe).

2. Navigate to the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList subkey.

3. From the Edit menu, select New, DWORD Value.

4. Enter Administrator as the subkey name, then press Enter.

5. Double-click the new value, set it to 1, and click OK.

6. Close the registry editor.

The Administrator account will now appear on the Welcome screen. You can use these same steps to control which other accounts appear on the Welcome screen. Set the registry account value to 1 to display an account or 0 to hide an account. For example, to hide the account for user John, add a value named "john" to the registry subkey identified in step 2 and set the value to 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...