Lasse B Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Då det i Windows 7 inte finns ett photoprogram, funderar jag på att köpa Adobes Element 8 , den skall tydligen fungera på 7 an. Är det någon som har erfarenhet av Adobes Photoshop, kan det vara ett bra alternativ ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hakbr Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hej Lasse. Adobe Photoshop Elements är ett väldigt bra program med väldigt måga bra grundläggande funktioner. Programmet har dock ett något annorlunda gränssnitt som inte passa alla men det är i mångt och mycket en fråga om tillvänjning. Om du är intresserad av ett Freewarealternativ som fungerar mycket bra och är mycket kompetent (här är det dock en något högre inlärningströskel) så kan jag tipsa om programmet paint.net som du hittar på http://www.getpaint.net/ /Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Vilka funktioner vill du ha? Avancerad bildbehandling eller ett albumprogram med enklare bildbehandlingsmöjligheter? I det senare fallet är Google Picasa ett alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Vilka funktioner vill du ha? Avancerad bildbehandling eller ett albumprogram med enklare bildbehandlingsmöjligheter? I det senare fallet är Google Picasa ett alternativ. Tack, detta verkar vettigt, och det funkar med 7 an ??. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Inget jag kan garantera, det står endast ”Windows XP/Vista”. Å andra sidan ser jag ingen anledning till att ett program av denna typ skulle drabbas av kompatibilitetsproblem. De ändrar nog texten så snart 7:an är officiellt släppt, eller då Picasa 3.5 (som jag testar nu) är klar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 (edited) Inget jag kan garantera, det står endast Windows XP/Vista. Å andra sidan ser jag ingen anledning till att ett program av denna typ skulle drabbas av kompatibilitetsproblem. De ändrar nog texten så snart 7:an är officiellt släppt, eller då Picasa 3.5 (som jag testar nu) är klar. Tack för din hjälpsamhet, nu är det rörigt det mesta, allt bara snurrar i huvudet nu 32 eller 64 bit ?? Vissa säger att 64 inte funkar på min dator, andra säger att det funkar. Man står i valet och kvalet. Ha en bra dag. LB Edited October 20, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Kör Elements 8 i min dator med Windows 7... funkar fint. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts