Gå till innehåll

ATI Catalyst control center


zinga

Recommended Posts

Hej!

Med vista kan jag gå in och justera att vid spelning av ett spel så ska hela skärmen fyllas....

detta gör jag med kontrollinställningarna i catalyst control center.

Med Win 7 så "finns"inte detta control center, har försökt ladda ner nya drivers med catalyst control , men det finns inte.

Grafik kretsen (bärbar) är Ati Mobility Readon HD 4300

någon som vet hur jag kan lösa detta??

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hej!

Kan denna länk hjälpa Dig?

http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20

Välj operativsystem, vet inte vad Du kör? 32-bit eller 64-bit. Kolla om det inte finns ändock, det är ver 9.9 iaf.

Edit: Efter att valt xx-bit, så kommer en rad fram att klicka på. Därefter finns Svenska att välja på, CCC samt drivrutiner finns.

Mvh// Sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kan denna länk hjälpa Dig?

http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20

Välj operativsystem, vet inte vad Du kör? 32-bit eller 64-bit. Kolla om det inte finns ändock, det är ver 9.9 iaf.

Mvh// Sunshine

Hej!

Jag har provat denna , grfiken fungerar men control center finns inte med där.

Jag provade att uppdatera till win 7 från vista , och då var jag tvungen att av installera ati drivers med tillhörande control center.

Kan det vara så att det finns inte ännu för win 7???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har provat denna , grfiken fungerar men control center finns inte med där.

Jag provade att uppdatera till win 7 från vista , och då var jag tvungen att av installera ati drivers med tillhörande control center.

Kan det vara så att det finns inte ännu för win 7???

OK! Kollade på mitt grafkort. Nu såg jag att det inte fanns till Din bärbara sorry! Det verkar inte ha kommit ut CCC ännu som det verkar.

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kan denna länk hjälpa Dig?

http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20

Välj operativsystem, vet inte vad Du kör? 32-bit eller 64-bit. Kolla om det inte finns ändock, det är ver 9.9 iaf.

Edit: Efter att valt xx-bit, så kommer en rad fram att klicka på. Därefter finns Svenska att välja på, CCC samt drivrutiner finns.

Mvh// Sunshine

har provat denna också , men tyvärr så aktivertas inte ccc.

det är ju trors allt en beta version....

jag får vänta helt enkelt.

Tack för att du försökte hjälpa mig

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med CCC i Windows 7 RC och ett Mobility Radeon HD 3400. Dock kör jag lite äldre versionen 9.7 istället för 9.9 som är den senaste. Kanske problemen beror på att du uppgraderade från Vista?

Hej!

Mycket möjligt, har inte en aning.

sen å andra sidan vill jag inte formatera då EISA recovery menyn i bios vid boot kommer att försvinna,,,,tror jag.

jag vill inte chansa.

jag får vänta tills min dator leveratör lägger ut rätt grafikdrivers.

tack för ditt svar

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Mycket möjligt, har inte en aning.

sen å andra sidan vill jag inte formatera då EISA recovery menyn i bios vid boot kommer att försvinna,,,,tror jag.

jag vill inte chansa.

jag får vänta tills min dator leveratör lägger ut rätt grafikdrivers.

tack för ditt svar

/Anders

Din hårdvara ska funka med catalyst 9.9 det funkar med min bärbara utan problem som har samma chipset och VGA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hårdvara ska funka med catalyst 9.9 det funkar med min bärbara utan problem som har samma chipset och VGA

Hej!

Ja.då måste det vara att jag är tvungen att avinstallera drivers till mitt grafik kort innan uppdateringen,

för när jag sen installerar en ny version till windows 7 så får jag aldrig CCControlen att aktiveras,eller visas/synas på skärmen.

det vetefan hur jag ska göra ;(

men Tack för ditt svar!

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja.då måste det vara att jag är tvungen att avinstallera drivers till mitt grafik kort innan uppdateringen,

för när jag sen installerar en ny version till windows 7 så får jag aldrig CCControlen att aktiveras,eller visas/synas på skärmen.

det vetefan hur jag ska göra ;(

men Tack för ditt svar!

/Anders

Du bör avinstallera nästan alla drivrutiner som kom inte med Windows Vista , det är mycket som funkar inte med win 7 och har funkat i Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör avinstallera nästan alla drivrutiner som kom inte med Windows Vista , det är mycket som funkar inte med win 7 och har funkat i Vista

Det är faktiskt bara mina grafi drivers och windows mail live som behöver avinstalleras och installeras i win 7 format efter installation av win 7.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt bara mina grafi drivers och windows mail live som behöver avinstalleras och installeras i win 7 format efter installation av win 7.

/Anders

Sök på google

Completely remove all traces of ATI and Radeon drivers-how

ps

har du försökt med custom install

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för denna länken :)

Innan idag så avinstallerade jag ccc och drivers till mitt grafik kort via custom uninstall, uppgraderade sen med windows 7, efter att allt var klart så

installerade jag version 9.9 av CCC med drivers till grafiken.

installationen tog 5 sekunder , sen kunde jag inte få upp CCC, det måste vara för att jag uppgraderar istället för formatering.

jag ska prova denna imorgon efter uppgraderingen.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag har samma problem som Anders. Om någon hittar nån lösning så snälla hjälp =)

/Ylli

Hej!

Tack för denna länken :)

Innan idag så avinstallerade jag ccc och drivers till mitt grafik kort via custom uninstall, uppgraderade sen med windows 7, efter att allt var klart så

installerade jag version 9.9 av CCC med drivers till grafiken.

installationen tog 5 sekunder , sen kunde jag inte få upp CCC, det måste vara för att jag uppgraderar istället för formatering.

jag ska prova denna imorgon efter uppgraderingen.

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Med vista kan jag gå in och justera att vid spelning av ett spel så ska hela skärmen fyllas....

detta gör jag med kontrollinställningarna i catalyst control center.

Med Win 7 så "finns"inte detta control center, har försökt ladda ner nya drivers med catalyst control , men det finns inte.

Grafik kretsen (bärbar) är Ati Mobility Readon HD 4300

någon som vet hur jag kan lösa detta??

/A

Vad är det för modell på din bärbara dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vet vilket grafikkrets som sitter i min dator!

Det är ATI Mobility Readon HD 4300!

Det finns upp till 8 olika modeller av R522

/Anders

Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset

Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA

http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden:

post-11451-1257926118,26_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset

Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA

http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden:

Hej!

JAg vet att det bara är Intel på Samsung sida, var precis inne på ATI forum och såg att många har samma problem.

Här är den:

Jag återkommer senare i eftermiddag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset

Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA

http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden:

Det går inte att ladda upp bilden!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerad av zinga
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset

Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA

http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...