zinga Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hej! Med vista kan jag gå in och justera att vid spelning av ett spel så ska hela skärmen fyllas.... detta gör jag med kontrollinställningarna i catalyst control center. Med Win 7 så "finns"inte detta control center, har försökt ladda ner nya drivers med catalyst control , men det finns inte. Grafik kretsen (bärbar) är Ati Mobility Readon HD 4300 någon som vet hur jag kan lösa detta?? /A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 (edited) Hej! Kan denna länk hjälpa Dig? http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20 Välj operativsystem, vet inte vad Du kör? 32-bit eller 64-bit. Kolla om det inte finns ändock, det är ver 9.9 iaf. Edit: Efter att valt xx-bit, så kommer en rad fram att klicka på. Därefter finns Svenska att välja på, CCC samt drivrutiner finns. Mvh// Sunshine Edited October 20, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Hej! Kan denna länk hjälpa Dig? http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20 Välj operativsystem, vet inte vad Du kör? 32-bit eller 64-bit. Kolla om det inte finns ändock, det är ver 9.9 iaf. Mvh// Sunshine Hej! Jag har provat denna , grfiken fungerar men control center finns inte med där. Jag provade att uppdatera till win 7 från vista , och då var jag tvungen att av installera ati drivers med tillhörande control center. Kan det vara så att det finns inte ännu för win 7??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hej! Jag har provat denna , grfiken fungerar men control center finns inte med där. Jag provade att uppdatera till win 7 från vista , och då var jag tvungen att av installera ati drivers med tillhörande control center. Kan det vara så att det finns inte ännu för win 7??? OK! Kollade på mitt grafkort. Nu såg jag att det inte fanns till Din bärbara sorry! Det verkar inte ha kommit ut CCC ännu som det verkar. Mvh// Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Hej! Kan denna länk hjälpa Dig? http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.32&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20 Välj operativsystem, vet inte vad Du kör? 32-bit eller 64-bit. Kolla om det inte finns ändock, det är ver 9.9 iaf. Edit: Efter att valt xx-bit, så kommer en rad fram att klicka på. Därefter finns Svenska att välja på, CCC samt drivrutiner finns. Mvh// Sunshine har provat denna också , men tyvärr så aktivertas inte ccc. det är ju trors allt en beta version.... jag får vänta helt enkelt. Tack för att du försökte hjälpa mig /A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noctrl Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Jag har inga problem med CCC i Windows 7 RC och ett Mobility Radeon HD 3400. Dock kör jag lite äldre versionen 9.7 istället för 9.9 som är den senaste. Kanske problemen beror på att du uppgraderade från Vista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Jag har inga problem med CCC i Windows 7 RC och ett Mobility Radeon HD 3400. Dock kör jag lite äldre versionen 9.7 istället för 9.9 som är den senaste. Kanske problemen beror på att du uppgraderade från Vista? Hej! Mycket möjligt, har inte en aning. sen å andra sidan vill jag inte formatera då EISA recovery menyn i bios vid boot kommer att försvinna,,,,tror jag. jag vill inte chansa. jag får vänta tills min dator leveratör lägger ut rätt grafikdrivers. tack för ditt svar /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Hej! Mycket möjligt, har inte en aning. sen å andra sidan vill jag inte formatera då EISA recovery menyn i bios vid boot kommer att försvinna,,,,tror jag. jag vill inte chansa. jag får vänta tills min dator leveratör lägger ut rätt grafikdrivers. tack för ditt svar /Anders Din hårdvara ska funka med catalyst 9.9 det funkar med min bärbara utan problem som har samma chipset och VGA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Din hårdvara ska funka med catalyst 9.9 det funkar med min bärbara utan problem som har samma chipset och VGA Hej! Ja.då måste det vara att jag är tvungen att avinstallera drivers till mitt grafik kort innan uppdateringen, för när jag sen installerar en ny version till windows 7 så får jag aldrig CCControlen att aktiveras,eller visas/synas på skärmen. det vetefan hur jag ska göra ;( men Tack för ditt svar! /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Hej! Ja.då måste det vara att jag är tvungen att avinstallera drivers till mitt grafik kort innan uppdateringen, för när jag sen installerar en ny version till windows 7 så får jag aldrig CCControlen att aktiveras,eller visas/synas på skärmen. det vetefan hur jag ska göra ;( men Tack för ditt svar! /Anders Du bör avinstallera nästan alla drivrutiner som kom inte med Windows Vista , det är mycket som funkar inte med win 7 och har funkat i Vista Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Du bör avinstallera nästan alla drivrutiner som kom inte med Windows Vista , det är mycket som funkar inte med win 7 och har funkat i Vista Det är faktiskt bara mina grafi drivers och windows mail live som behöver avinstalleras och installeras i win 7 format efter installation av win 7. /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 (edited) Det är faktiskt bara mina grafi drivers och windows mail live som behöver avinstalleras och installeras i win 7 format efter installation av win 7. /Anders Sök på google Completely remove all traces of ATI and Radeon drivers-how ps har du försökt med custom install Edited October 21, 2009 by Adrian_se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Sök på google Completely remove all traces of ATI and Radeon drivers-how ps har du försökt med custom install Jag ska söka efter det...tack! jag har inte provat custom, kanske det som är felet /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Jag ska söka efter det...tack! jag har inte provat custom, kanske det som är felet /Anders KOLLA HÄR http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 KOLLA HÄR http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx Hej! Tack för denna länken Innan idag så avinstallerade jag ccc och drivers till mitt grafik kort via custom uninstall, uppgraderade sen med windows 7, efter att allt var klart så installerade jag version 9.9 av CCC med drivers till grafiken. installationen tog 5 sekunder , sen kunde jag inte få upp CCC, det måste vara för att jag uppgraderar istället för formatering. jag ska prova denna imorgon efter uppgraderingen. /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yh22ag Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Hej! Jag har samma problem som Anders. Om någon hittar nån lösning så snälla hjälp =) /Ylli Hej! Tack för denna länken Innan idag så avinstallerade jag ccc och drivers till mitt grafik kort via custom uninstall, uppgraderade sen med windows 7, efter att allt var klart så installerade jag version 9.9 av CCC med drivers till grafiken. installationen tog 5 sekunder , sen kunde jag inte få upp CCC, det måste vara för att jag uppgraderar istället för formatering. jag ska prova denna imorgon efter uppgraderingen. /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Hej! Med vista kan jag gå in och justera att vid spelning av ett spel så ska hela skärmen fyllas.... detta gör jag med kontrollinställningarna i catalyst control center. Med Win 7 så "finns"inte detta control center, har försökt ladda ner nya drivers med catalyst control , men det finns inte. Grafik kretsen (bärbar) är Ati Mobility Readon HD 4300 någon som vet hur jag kan lösa detta?? /A Vad är det för modell på din bärbara dator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 Vad är det för modell på din bärbara dator? Hej! Det är en Samsung R522! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 (edited) Hej! Det är en Samsung R522! Samsusn R522 är baserat på Intel VGA ej ATI Intel GMA 4500MHD http://www.samsung.c...=NP-R522-AA01SE All drivers finns på Windows Update Edited November 11, 2009 by Adrian_se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 Samsusn R522 är baserat på Intel VGA ej ATI Intel GMA 4500MHD http://www.samsung.c...=NP-R522-AA01SE All drivers finns på Windows Update Hej! Jag vet vilket grafikkrets som sitter i min dator! Det är ATI Mobility Readon HD 4300! Det finns upp till 8 olika modeller av R522 /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Hej! Jag vet vilket grafikkrets som sitter i min dator! Det är ATI Mobility Readon HD 4300! Det finns upp till 8 olika modeller av R522 /Anders Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden: Hej! JAg vet att det bara är Intel på Samsung sida, var precis inne på ATI forum och såg att många har samma problem. Här är den: Jag återkommer senare i eftermiddag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 (edited) Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden: Det går inte att ladda upp bilden!!!!!!!!!!!!!!! Edited November 11, 2009 by zinga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 Ok om du har problemm med driver sök hos andra producenter som ACER, ASUS osv som har pc baserade på samma VGA och Chipset Men har kollat på många www och ser bara med Intel VGA http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-computers/r-series/NP-R522-FA01UK/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support Kan du posta HARDWARE ID den hittar du kolla på bilden: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted November 11, 2009 Author Share Posted November 11, 2009 här är den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts