Adnerzzon Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Finns något smidigt program där man kan ladda hem videoklipp från t.ex Youtube? Har för mig jag hittade någon webbsite som fungerade ok. Kommer inte ihåg vad den hette. Tips nån? /Deeman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Frågan var uppe för ett par dagar sedan… http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/19613-vet-naagon-ett-bra-program-foer-att-capture-video/page Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 (edited) Youtube Downloader HD var rätt smidig... finns både som installer och portabel! http://www.youtubedownloaderhd.com/ Edited October 20, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Testade Youtube Downloader HD. Laddade först ned en video i HQ (480×360), filstorlek: 31,8 mb, nedladdningstid: 17:50. Laddade sedan ned samma video i HD (960×720), filstorlek: 136 mb, nedladdningstid: 20:17. Väljer man HQ, får filen suffixet .mp4, väljer man HD, får den suffixet .avi. De är ju fullt utbytbara, och formatet är detsamma i båda fallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Jag skulle vilja ha ett som tex. kan spara i avi, mov etc... FLV och Mp4 är tråkigt format... Sidan jag nämde jag inte kommer ihåg var sååå smidig... Ska prova Youtube Downloader HD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Du skall inte spara i något format, utan bara ladda ned filen som den är. Om du sedan väljer att kalla den .avi, .mp4, eller .flv spelar ingen roll. Videoformatet är AVC (H.264) och ljudformatet är AAC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts