zinga Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Hej! Jag har en funktion för att återställa datorn till fabriksinställning , vid uppstart då kan jag klicka på f4 för att starta detta. nu till frågan: om jag formaterar min HDD alltså C:\ försvinner då denna funktionen? recovery partionen formaterar jag inte , den är dold också. någon som vet, och som har jag samma sak som jag ska göra? /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 (edited) Ja då förlorar du den möjligheten. Hur det ligger till med om du har återställningen på en särskild partition, vet jag inte, men allt som finns på C försvinner, även den dolda, om den ligger på C vid en formatering av densamma. Edited October 21, 2009 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 risken är att du pajar recoverypartitionen om du installerar ett annat os det hände mig när jag lade in vista på min HP-dator med xp förinstallerat det gick inte att få tillbaks mitt xp sedan det var i och för sig lätt att fixa eftersom jag hade skapat recoveryskivor men det kanske går bättre mellan vista och seven eftersom booten är mer lika än mellan vista och xp prova vetja tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zinga Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 risken är att du pajar recoverypartitionen om du installerar ett annat os det hände mig när jag lade in vista på min HP-dator med xp förinstallerat det gick inte att få tillbaks mitt xp sedan det var i och för sig lätt att fixa eftersom jag hade skapat recoveryskivor men det kanske går bättre mellan vista och seven eftersom booten är mer lika än mellan vista och xp prova vetja tub Hej! Jo,du har rätt, booten är väl det samma i vista som 7. mja,jag är rädd att jag pajar allt, det är en OEM licens jag har så den är installerad i recovery. men jag vet att EISA (recovery) inte berörs av formatering, utan jag tänkte på själva funktionen, klicka på F4 för recovery. försvinner denna F4 funktionen??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 jo det var den funktionen som inte fungerade efter vistaförsöket men som sagt var så kunde jag återskapa recoverypartitionen med hjälp av recoveryskivorna tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts