Lasse B Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 (edited) En fråga jag klurade på. På min dator har jag några program från HP, do fanns på datorn när jag köpte den. Programen är följande: HP Media smart Photo. HP Media smart Musik. HP Media smart DVD. När man lägger in fullversionen av Windows 7, kommer dessa program då att försvinna ??eller finns dom kvar ?? En undran bara.. LB Edited October 21, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Kan ju tänkas att jag har fel, men om du gör en "clean install", så försvinner de nog! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Vad menar du med det, om jag köper Windows 7 så köper jag en fullversion, är det så du menar ??. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 (edited) Vad menar du med det, om jag köper Windows 7 så köper jag en fullversion, är det så du menar ??. LB Lite otydligt av mig kanske. Vet inte hur uppgraderingsversionen hanterar program som är installerade under Vista, men som jag förstått det hela, så finns möjligheten att behålla åtminstone sina mappar med, dokument, bilder, etc. Program får man återinstallera. Vid en ren installation, dvs. med formatering av disken före installation, så lär dina program som kom med Vista, o allt annat på den valda partitionen att försvinna. Så en data backup är på sin plats. Denna länk besvarar väl det mesta!! http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd446674%28WS.10%29.aspx Mvh Mats H Edited October 21, 2009 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Går du in på HP och söker upp sidan med drivrutiner för din dator så finns där även ett gäng specialskrivna HP-applikationer som är anpassade för Windows 7. Längst ner i listan: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=en&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3889064 Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 (edited) Går du in på HP och söker upp sidan med drivrutiner för din dator så finns där även ett gäng specialskrivna HP-applikationer som är anpassade för Windows 7. Längst ner i listan: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=en&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3889064 Magnus Tackar, men nu står det still i mitti huvud ??. Tror att jag skall ligga lägt ett tag nu någon några veckor tills det kommit igång, så kan man följa och se vad som händer och sker. Tackar LB Edited October 22, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Går du in på HP och söker upp sidan med drivrutiner för din dator så finns där även ett gäng specialskrivna HP-applikationer som är anpassade för Windows 7. Längst ner i listan: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=en&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3889064 Magnus Tack för bra länk! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Var och kollade på Onoff, köper nog en fullversion i morgon. Om nu någon drivrutin saknas eller måste hottas opp, talar datorn om det i så fall. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Var och kollade på Onoff, köper nog en fullversion i morgon. Om nu någon drivrutin saknas eller måste hottas opp, talar datorn om det i så fall. LB Japp...! Kör Windows Update det första du gör efter installationen... då kanske den hittar om det fattas något. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Nu fattade jag vad du menade med länken, alltså om något skulle behövas uppdateras till min dator ( Drivrutiner ) så finns dom på länken du skickade, och det var till min dator, vad jag förstod. HP D-1240 EO, det var välan rätt uppfattat. Tack Nu kommer det inga mer frågor.,inte i dag iallafall. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Nu fattade jag vad du menade med länken, alltså om något skulle behövas uppdateras till min dator ( Drivrutiner ) så finns dom på länken du skickade, och det var till min dator, vad jag förstod. HP D-1240 EO, det var välan rätt uppfattat. Tack Nu kommer det inga mer frågor.,inte i dag iallafall. LB Precis så... om varken Windows7-installationen eller sen Windows Update hittar om något saknas så är det dit du ska leta.. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Precis så... om varken Windows7-installationen eller sen Windows Update hittar om något saknas så är det dit du ska leta.. Mange Ett stort tack. Nu går jag på Microsofts mässa i morgon, och ställer även frågor där, sen köper jag Windows 7, om det sedan uppstår problem, så tar jag forumet till hjälp, med hopp om hjälp från dig. Föresten visste du om, att när jag nu instalerar 7 an ( Fullversionen ) så försvinner välan HPs förinstalerade program ? mej gör det inget. Slut för i dag. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts