Gå till innehåll

kan ej ansluta till (ett) trådlöst nätverk,


Recommended Posts

Jag kan juh inte ens ansluta till det där Trådlösa Nätverket och det finns ingen gult utropstecken.

varför står det så som på fotot när jag försöker ansluta till det trådlösa nätverket ? vad kan man göra åt?

tack.

Hej!

Har Du provat att högerklicka på nätverksiconen i Aktivitetsfältet, (borde finnas där som två tv-apparater), sedan diagnostisera och reparera?

Bara ett föslag!

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Jag kan inte ansluta till detta nätverk, varför står det såhär? och vad betyder det? och vad kan jag göra åt saken?

tack, bilden:

qn42fc.jpg

Jag tolkar det som att det inte hittar nätverket utan att det bara finns kvar i listan. Kan du göra en ny sökning av tillgängliga nätverk eller om du kanske först behöver ta bort nätverken från listan innan du söker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tar man bort den från listan då?

För jag klickar på Uppdatera och den hittar den igen, men vet ej hur man tar bort den?

Men konstigt nog så går det inte att ansluta till den utan det står fortfarande samma sak, vad kan det bero på? någon som vet hur man åtgärdar detta problem?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara använt det program som kom med min trådlösa nätverksadapter från Netgear och där syns det tydligt så jag vet inte hur man gör i det program du använder.

Så här skriver flora50 i sin guide:

1. Välj

Start > (Inställningar > )Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar > högerklicka på Trådlös nätverksanslutning > Egenskaper > Trådlösa nätverk

2. I listan över Önskade nätverk, markera de nätverk som inte fungerar, välj Ta bort > OK

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html#wireless_router
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;Men problemet är och det kanske konstigaste är att just den finns inte där på Listan, fast den kommer fram när jag klickar på Sök på Trådlösa Nätverk, men just på¨den listan som du skrev så finns den inte där >

1. Välj

Start > (Inställningar > )Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar > högerklicka på Trådlös nätverksanslutning > Egenskaper > Trådlösa nätverk

2. I listan över Önskade nätverk, markera de nätverk som inte fungerar, välj Ta bort > OK

någon som kan/vet hur jag kan ansluta till det fast det står sådär?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte riktigt klok på vad problemet är.

OM du vill ansluta till nätverket och det inte fungerar så får du felsöka. Ser du nätveket i listan över tillgängliga nätverk och du inte kan ansluta så släpper helt enkelt inte nätverket in dig. Ansluter du till en trådlös router?

Är det så att datorn försöker ansluta till ett nätverk som inte du vill så ska du ta bort det som det står beskrivet ovan.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså detta var då inte min utan min bästa vän som bor ovanför mig, rättare sagt granne då :)

men jag försöker o ansluta men det står fortfarande samma sak, jag blir knäpp på vad det kan bero på och hur man åtgärdar det,

Kan vara frustrerande ibland..

Om du vill ha hjälp så måste du beskriva lite mer i detalj vad problemet är och framförallt vilka forutsättningar din granne har för att koppla upp sig mot nätet.

Se mitt inlägg ovan och se om du kan återkomma med svar...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får prata med din vän/granne och fråga om MAC-filtrering är aktiverat i routern. MAC-filtrering är att man i routern skriver in en lista med de MAC-adresser (fysiska adresser på nätverkskort) som är tillåtna att ansluta till routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får prata med din vän/granne och fråga om MAC-filtrering är aktiverat i routern. MAC-filtrering är att man i routern skriver in en lista med de MAC-adresser (fysiska adresser på nätverkskort) som är tillåtna att ansluta till routern.

...och ALLA andra är spärrade! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Asså detta var då inte min utan min bästa vän som bor ovanför mig, rättare sagt granne då :)

men jag försöker o ansluta men det står fortfarande samma sak, jag blir knäpp på vad det kan bero på och hur man åtgärdar det,

Det kan handla om kanalproblem. På detta trådlösta nätverk eller router brukar du ha 13 kanaler att välja på. Kör du trådlöst via en bärbar dator skall du försöka med kanal 1-11. Här är du helt enkelt tvungen att gå in i routerns webbinterface med kabel och försöka med alla kanaler.

Andra saker du kan kolla på din dator är om du har en brandvägg aktiverad, om du har senaste servicepacken och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...