Gå till innehåll

Om en skiva blir oläslig! fråga


Silenz

Recommended Posts

Vad händer om jag köpt Win 7 och tex råkar få en repa på min skiva efter 2 år så den blir oläslig?

Måste man köpa en helt ny licens eller?

(bara en undran min skiva fungerar ;))

och så en till "undran" får man göra en säkerthets kopia av skivan eller är dom kopieringsskyddade? :D

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivan är inte kopieringsskyddad. Sen är det licensen du betalar för så i mina ögon anser inte jag iaf att det är piratkopiering om man gör en backup på sin originalskiva. Det är trotts allt licensen som kostar pengar... men det är nog upp till var och en att av göra. Microsoft ser det nog som piratkopiering men utan licensnyckel så blir den inte aktiverad... kort sagt, din moral får nog avgöra...

Hoppas du är nöjd med svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivan är inte kopieringsskyddad. Sen är det licensen du betalar för så i mina ögon anser inte jag iaf att det är piratkopiering om man gör en backup på sin originalskiva. Det är trotts allt licensen som kostar pengar... men det är nog upp till var och en att av göra. Microsoft ser det nog som piratkopiering men utan licensnyckel så blir den inte aktiverad... kort sagt, din moral får nog avgöra...

Hoppas du är nöjd med svaret

Du for inte kopiera cd/dvd laglig (och vem gör inte det) om din media är skadat det är bara ringa till tx microsoft och skaffa nytt media, men det kommer kosta rund 150 kr

Du har licens for användning av mjukvara men du äger inte den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...