Snoffa Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Om man har vista home prem på datorn och uppgraderar till win7 för att sen inom någon månad vilja ominstallera allt. Måste man då installera vista igen och sen uppgradera till win7? Eller kan man installera win7 från uppgraderingsskivan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Har du en gång aktiverat ditt Windows 7 och behöver installera om det så behöver du inte oroa dig. In med Windows 7-skivan och gör en nyinstallation. Aktiveringen är ju redan gjord en gång och din dator kommer kännas igen genom om-aktiveringen och då även att du en gång visat att du är berättigad till en uppgradering. Mange Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Det skall gå att installera W7 från uppgraderingsskivan, om man har XP. Installera (formatera). Detsamma gäller för Vista kan jag tänka mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Va bra, då ska jag beställa en uppgradering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts