Gå till innehåll

Diskrensning


Lasse B

Recommended Posts

Lite nyfiken på vad du menar med "sen rullar det på" efter du valt avancerat så är det en stor ruta där diskarna står och under rutan finns väl alternativet

"ta bort" markerat med rött och efter man klickat på den så väljer man "skapa ny", vad jag lärt mej om datorn är att HA IS I MAGEN för när vi arbetar med datorn så är det viktigt att den får jobba med det den behöver och ta den tid det tar utan att vi klickar på nåt eller avbryter då vi tycker det tar för lång tid,

då jag installerar/eller annat nåt så säger jag flera ggr till mej själv "is i magen" trycka på en knapp för att fortsätta installationen" och sen händer inte nåt tycker jag,så då kollar jag om lampan för aktivitet lyser på datorn och sen går jag o sätter på kaffe eller nåt,har lärt mej att se viktig information på skärmen som rutor där man skall välja ja/nej till olika funktioner vilket inte är lätt bland all annan text "inte för mej iallafall". Sen har jag fått uppfattningen att det sliter på hårddisken med nyinstallationer så det är bara sista utvägen,då alltannat misslyckats,skall då vara bättre för hårddisken med backup ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag fått uppfattningen att det sliter på hårddisken med nyinstallationer så det är bara sista utvägen,då alltannat misslyckats,skall då vara bättre för hårddisken med backup ?

Det sliter inte mer på hårddisken att installera om ett operativsystem än någon annan diskaktivitet...

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...