hubalon Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 (edited) Har ett hemmanätverk med 3 datorer (Win 7 Home Premium Family 2st 32bit och 1st 64bit). Alla datorer syns på alla datorer. När jag försöker ansluta till en nätverksskrivare (som är installerad på en 32-bitars) så efterfrågas lösenord. Jag har inte satt något lösenord. När jag kört problemlösaren så säger den att Ipv6 inte är aktiverat (vilket det är på alla datorerna). Finns det ngn enkel manual att följa eller...? Eller är det så att jag MÅSTE sätta lösenord på alla datorerna i Useraccount? Jag har alla datorerna i samma hemmagrupp. Edited October 24, 2009 by hubalon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Du bör ha lösenord på samtliga datorer som ingår i nätverket... det underlättar all form av delning. Om det är direkt nödvändigt vet jag inte säkert. Om det bara är inloggningsproceduren med "konto-lösen" du vill slippa, så kan du undvika den genom att starta kommandotolken som administratör och skriva control userpasswords2... samt trycka [Enter]. I fönstret som kommer upp, tar du sedan bort bocken för "Användarnamn och lösenord måste anges...". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubalon Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Jag skall testa detta. Jag ser också att samtliga datorer med W 7 indikerar att Teredo Tunneling Adapter saknar drivrutin. Har inte detta med Ipv6 att göra? Har också provat att bocka ur Ipv6 - utan resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubalon Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Med password gick det som ett kattkn... Tackar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 IP v6 kan du stänga av, det behövs inte. Du har rätt i att Toredo Tunneling har med IP v6 att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Här finns mer att läsa om IPv6... inkl. "HowTo"! http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/18498-avaktivera-ipv6/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts