Lasse B Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 (edited) Är det någon som kör med NIS 2010 och Windows Live Mail. Mitt problem är att jag inte kan hämta kontakterna i Windows Live Mail till Listan tillåtna adresser i Norton Internet Security 2010 ??? Samma sak med Mailprogrammet tror det hette Thunderbird. Risken är välan då att mailen inte blit skyddade, tror jag, eller ??? LB Edited October 24, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Är det inte frågan om att det bara innebär att det finns en viss risk för att mejl från dem du känner blir sorterade som spam? NIS har i alla fall spam-filtrering för Windows Mail enligt produktsidan: http://www.symantec.com/norton/internet-security System Requirements Thunderbird har inbyggt spamfilter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Du har startat 2 lika trådar... jag har tagit bort den ena! Jag har även flyttat tråden till rätt forumdel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Är det inte frågan om att det bara innebär att det finns en viss risk för att mejl från dem du känner blir sorterade som spam? NIS har i alla fall spam-filtrering för Windows Mail enligt produktsidan: http://www.symantec.com/norton/internet-security System Requirements Thunderbird har inbyggt spamfilter. Man kanske skall köra det ändå, testade det verkar okej, men det var en sak som irriterade mig, kanske inställning, att man måste slå in en kod hela tiden. Men om jag nu tar den istället kanske jag får hjälp med det, tycker du att det är ett bättre alternativ ??? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Ursäkta men jag förstår inte. Du använder ordet "det" flera gånger men jag vet inte vad ordet syftar på, NIS, Windows mail, Thunderbird eller något annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 (edited) Skall prova Thunderbird, det verkar vettigt. Jag är lite snurrig nu, skall stänga ner för i kväll, men kommer nog att ladda hem Thundrbird. Ha en bra kväll. LB Edited October 24, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Har inga som helst problem med Windows live mail och NIS2010. funkar alldeles utmärkt. prövat installera om mailprogrammet bara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Har inga som helst problem med Windows live mail och NIS2010. funkar alldeles utmärkt. prövat installera om mailprogrammet bara? Ja, programerna funkar bra, mej jag kan inte importera adresserna från Windows Mail till Norton Internets adressbok 2010. Skriva in manuellt är okej, men jag fattar inte vitsen med det. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kird Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Ja, programerna funkar bra, mej jag kan inte importera adresserna från Windows Mail till Norton Internets adressbok 2010. Skriva in manuellt är okej, men jag fattar inte vitsen med det. LB Hej! Förlåt, men jag kan inte hitta någon adressbok i NIS 2010. Kan det vara någon missuppfattning? Har använt NIS 2010 i c:a 2mån. nu. Mvh Kird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Hej! Förlåt, men jag kan inte hitta någon adressbok i NIS 2010. Kan det vara någon missuppfattning? Har använt NIS 2010 i c:a 2mån. nu. Mvh Kird Gå till Inställningar>>Nätverksinställningar>>Lista över tillåtna LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts