Gå till innehåll

Seagate hårddisk ST3500 320AS 500Gb


Recommended Posts

Har kollat runt på detta forum angående problem med Seagate hårddiskar och det verkar vara vanligt med att de strular pga firmware.

Nu måste jag sälla mig till den skaran som har problem med dessa hårddiskar och för mig så är det en Barracuda 7200.11 500Gb ST3500 320AS och firmware sd15. Den fungerade hur bra som helst tills jag stängde av datorn och nästa gång jag skulle använda burken så vill den inte hitta hårddisken. Har provat att byta sata-kabel även provat den i en annan dator, lika död.

Jag har en till Seagate-disk som ligger och det är en Barracuda 7200.11 1500Gb ST31500 341AS firmware CC1H och undrar om man vågar att koppla in den.

Nu till min fråga......

Hur ska jag kunna komma åt 500Gb disken, så jag kommer åt infon där och kan det räcka med att uppdatera firmware och går det att göra om man inte ser disken i Bios?

Ska tillägga att det är fortfarande garanti på dessa diskar och ska jag returnera dom så hur blir det då med den information som ligger på disken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...