Gå till innehåll

kontroll webhistorik privet surfing?IE 8


rt-head

Recommended Posts

kan man på nåt sätt kontrollera webhistorik när man har läget privat surfing i IE 8??

tacksam för svar...

tonårsförälder.....

jag var tvungen att göra en lite ej vetenskaplig test, rensade dator, slog på Private Surf IE8 surfade runt på blandat urval av sidor både bra och dåliga sidor, det som sparades trots Private Surf var .gif .jpeg .png .js .xml och lite till . Dessa sparades i temp ,content.IE5\

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så det är svårt hitta webhistorik om sidor som besökts under private med andra ord??

nån annan som har tips o kunskap kanske.?? hur man hittar historik?

Det jag gjorde för att hitta dessa rester av mitt Private surfande var att använda Ccleaner tryckte på "analysera" sen efter en kort stund kommer endel rader fram "dubbel klickade" på internet explorer-temporära filer, högerklickade på valfri rad valde "öppna objektets mapp" och där ligger dessa sparade bilder från private surfandes hemsidor, och där får man också tips var man har varit på för sidor genom just bilderna.

men jag hittade inte någon direkt web historik...

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ länk till nedladdning.

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Privet :) = Hej på Ryska

Finns ju lite olika alternativ att ta till om man så vill.

Eftersom In private surf är framtagen för att inte spara så mycket information på datorn som webbläsaren sitter installerad på, så blir det ju följdaktligen lite besvärligt då man försöker hitta några spår i historien efter en tidigare session.

Så precis som med allting annat som inte finns i en dator som behövs, så blir svaret att man får skapa denna funktion om behovet verkligen föreligger. Bland annat så finns det färdiga program för detta som kan övervaka i princip vartenda knapptryckning och logga program som använts, webbsidor som besökts, tidsrapportering med flera andra funktioner ifrån ett och samma övervakningsprogram som loggar allt som har skett i din dator då en annan användare suttit vid din dator och använt den. Naturligtvis får man samtidigt inte glömma bort de lagar som finns och som berör buggning och avlyssning då det kan vara integritetskränkande om det används fel.

Men i egenskap av förälder till barn och tonåringar så tror jag ett sånt här program kan fungera bra ;)

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...