Gå till innehåll

Behörighet


kalle222

Recommended Posts

Hejsan!

Kan börja med att säga att jag är ganska grön. Kanske inte skulle ha gett mig på windows 7 men nu är det gjort iaf.

Saken är den att jag när jad installerade windows lade över en del filer på min andra hårddisk på laptopen. För att undvika någonslags risk för överskrivning, tog jag bort all rätt till de filerna. Säkert helt i onödan. Nu är det bara så att när jag skulle ändra tillbaka rätten till filerna så fipplade jag till det på nåt sätt så jag inte kan få till det. Står att jag har behörighet men kan inte öppna eller se någon av dessa filer. Har ni några knep ni tror jag kan ta till. Är mappen med bilder som har skurit sig, inte så kul om dessa försvinner.

Ytterst tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har lagt till ditt användarkonto i listan över användare som får komma åt filerna kan du behöva propagera ändringarna neråt på underliggande mappar och filer. Gör detta genom att på säkerhetsfiken på mappen välja Avancerat och sedan Ändra, och välj sedan "Ersätt..."-alternativet för att applicera ändringarna. Om du har även har ändrat ägarskapet på filerna kan du behöva göra samma sak med ägaren, se ägarfliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Kör med den engelska versionen, så antar att "ersätt..." är samma som "replace..." . Sen när jag väljer apply så kan den inte skriva till någon fil ändå. Står något i stil med acces denied..

Redigerad av kalle222
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...