Gå till innehåll

Problem med anpassning


GamerGeek

Recommended Posts

Ok så jag har skaffat Windows 7, allt funkade bra de första dagarna. Tänkte jag skulle fixa lite teman för bakgrunder och liknande, men om jag trycker på "bläddra" för att lägga till en mapp med bilder i funkar det inte. Jag kan bläddra men när jag trycker på OK så händer det ingenting.

Även när jag försöker byta bild för min användare trycker jag på byt bild sen "sök efter fler bilder" så händer det ingenting.

Någon som vet hur jag kan fixa det?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jag har ett liknande beskymmer i min W7 där skrivbordet envisas att alltid återgå till svart tema oavsett hur jag ändrar till annat.

Har en liten känsla att detta uppkom i anslutning med en installerad skärmsläckare men är inte helt säker.

Varje gång jag loggar in så är skrivbordet helt svart :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så jag har skaffat Windows 7, allt funkade bra de första dagarna. Tänkte jag skulle fixa lite teman för bakgrunder och liknande, men om jag trycker på "bläddra" för att lägga till en mapp med bilder i funkar det inte. Jag kan bläddra men när jag trycker på OK så händer det ingenting.

Även när jag försöker byta bild för min användare trycker jag på byt bild sen "sök efter fler bilder" så händer det ingenting.

Någon som vet hur jag kan fixa det?

Tack

Vad du har råkat ut för vet jag inte, men själv brukar använda systemmapparna för att lägga till bakgrunder och kontobilder m.m. Kopiera bakgrunder till "C:\Windows\Web\Wallpaper\Windows", och kontobilder till "C:\ProgramData\Microsoft\User Account Pictures\Default Pictures", så dyker dom upp direkt i anpassningspanelerna! ;)

Bakgrunderna måste dock döpas om till "img1, img2..." o.s.v. Kontobilderna döper du till "usertile45"... och uppåt i nummerföljd.

Edit:

Glömde säga att kontobilderna skall vara 128x128 pixel och i .bmp-format! :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...