Gå till innehåll

Utorrent stänger av nätet


datordanne

Recommended Posts

Hej, jag installerade W7 häromdagen och nästan allt funkar bra förutom Utorrent. När jag börjar ladda ner så går det bra i ett par minuter men sedan stängs internet av. Det går inte att surfa eller något. Går jag in i enhetshanteraren och inaktiverar och sedan aktiverar nätverkskortet så kommer nätet igång. Allt funkar fint tills man börjar ladda ner några torrents. En kompis sade att det berodde på för många TCP/IP connections och att windows tror att det är någon attack och stänger nätet. Vista hade vist detta problem. Någon som vet hur jag löser problemet? MVH Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör uTorrent med standardinställningar (2Mb upload) på Win 7 x64 utan några sådana problem så jag tror inte det har med inställningar i uTorrent eller connections att göra. Skulle nog också kolla upp nätverksdrivisarna i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för tipsen. Jag hittade inga nyare drivrutiner till det inbyggda nätkortet "Intel PRO/1000 PM Network Connection" på mitt moderkort "Asus P5WD2 Premium.

Fick leta upp lite äldre drivrutiner hos Intel och det hjälpte. Nu bryts inte min uppkoppling och jag slipper inaktivera och aktivera nätverket var 3 minut. Hoppas det håller i framtiden. Jag var rädd att jag skulle vara tvingad att gå tillbaka till XP då jag har börjat gilla W7. Snyggt och snabbt med lite nya/Koola funktioner. MVH Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå varit med om detta, men tror inte Beta versionerna är att rekommendera,

dessa verkar söla ner internet otroligt mycket och i vissa fall klippa av anslutningen.

Använd den senaste stabila versionen.

Men, men...här är 4 enkla steg till en bättre upplevelse med uTorrent.

Detta har fungerat klockrent för mig men då på stabila versioner INTE BETA.

Konfigurera uTorrent för att göra det effektivare

1.) Konfigurera inställningar för portar.

Under installationen kommer ett undantag skapas i Windows-brandväggen.

Kontrollera att porten är öppen genom att klicka på "Testa om porten vidarebefodras korrekt".

Om ett problem skulle dyka upp så antingen byter du port eller använder "Port Forwarding (vidarebefodran av port).

2.) Välj anslutningsalternativ.

Hastigheten på din anslutning till internet kan väljas när du ställer in uTorrent första gången,

men om du inte konfigurerat den i det läget klickar du på "Inställningar > "Hastighetsguide".

Välj den hastighet som ligger närmast din och klicka sedan på "Använd valda inställningar".

3.) Konfigurera inställningar för uppladdning.

Klicka på "Inställningar > Inställningar och välj sektionen "Bandbredd".

Sätt inställningen "Global begränsning av nedladdningshastighet" till 90%

och sätt den maximala hastigheten för uppladdning till omkring 80%

av den tillgängliga bandbredden för uppladdning.

4.) Aktivera kryptering

Du kan undvika eventuella trafikbegränsningar genom att aktivera kryptering.

Ta dig till sektionen "BitTorrent" i dialogen "Protkollskryptering" och välj "Tvingad"

under eller vid sidan av "Protkollskryptering" bocka för "Tillåt äldre inkommande anslutningar" och klicka på ok.

Sen handlar det ju oxå om att välja den bästa torrenten,

så kontollera antalet nedladdare och källor.

När möjlighet finns ska du ju välja torrentar som har minst antal snyltare per källa.

så kort & gott...HAPPY TORRENTING! :P

Redigerad av vajlent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan informera att efter uppdaterat till build 1.8.5 (17091) RC3

så är det OMÖJLIGT att få en port att öppna sig!

Har aldrig varit med om detta innan.

Använder mig av ESS och det spelar ingen roll om jag

har det aktivt eller inte, det är fortfarande en röd markering i uTorrent.

Någon annan som upplever samma problem?

Konstigt nog går det lika fort att ladda ner saker som innan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...