Joppe Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 Hej! Min bror behöver en HTPC. Han kommer att använda datorn till att titta på film, lyssna på musik och surfa runt på nätet. Datorn ska klara: Spela upp film i Full HD, via HDMI. Spela upp blu-ray filmer. Trådlöst nätverk. Och kan man få den hyfsat tyst för detta priset är det ett plus. Hitta ett alternativ men den saknar trådlöst nätverk vilket löses enkelt med en usb adapter. Men det måste ju finnas ett bättre alternativ för en budget på 5000?? http://www.webhallen.com/prod.php?id=102609 Tack på förhand//Joppe Quote
Sunshine Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 (edited) "Datorn ska klara: Spela upp film i Full HD, via HDMI. Spela upp blu-ray filmer. Trådlöst nätverk." Hej! Dom flesta datorerna i dagsläget är nog kompatibla med vad NI har för krav. Kan väl bara rekomendera att surfa runt till olika Web/Datorbutiker och kolla prestanda & pris. Kolla länken: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2502179;c:100143 Edited October 28, 2009 by Sunshine Quote
Joppe Posted October 28, 2009 Author Posted October 28, 2009 "Datorn ska klara: Spela upp film i Full HD, via HDMI. Spela upp blu-ray filmer. Trådlöst nätverk." Hej! Dom flesta datorerna i dagsläget är nog kompatibla med vad NI har för krav. Kan väl bara rekomendera att surfa runt till olika Web/Datorbutiker och kolla prestanda & pris. Jo tack det är det jag har gjort och hittat ett alternativ, så det var lite onödigt svar. Det var fler alternativ jag frågade efter, Quote
Nicklas Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 Tror tyvärr det är lite stora krav för den prislappen. Kollar man på prisjakt så börjar priserna på 8693Kr om man ska ha med Blu-ray. Quote
Gnaget2 Posted October 29, 2009 Posted October 29, 2009 dock den han länkar till har BR för 4200.. e själv lite sugen på en sådan, dock lite dåligt attd en saknar USB på framsidan och IR för fjärr Quote
Recommended Posts