Gå till innehåll

Installera Win 7 på acer netbook via extern dvd-läsare


fysroger

Recommended Posts

Hej

Då jag lyckligtvis just nu läser en distanskurs på universitet har jag köpt Win 7 professional via mecenat. Jag har en acer aspire one som jag kört rc:n på och det har trots allt flytit på bra. Jag undrar nu om jag kan/ska boota från den externa cd/dvd läsaren eller jag gör på annat sätt när jag installerar

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Då jag lyckligtvis just nu läser en distanskurs på universitet har jag köpt Win 7 professional via mecenat. Jag har en acer aspire one som jag kört rc:n på och det har trots allt flytit på bra. Jag undrar nu om jag kan/ska boota från den externa cd/dvd läsaren eller jag gör på annat sätt när jag installerar

:blink:

Har du en dvd som installationsmedium, så är det väl enklast att köra från den ja. Annars kan du ju alltid krångla till det lite och fixa ett bootbart usb-minne, och installera den vägen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle det vara krångligt att göra ett bootbart USB minne

Lite nyfiken bara

Säger inte det sig själv? Om du sitter med en färdig DVD i handen, så måste det väl ändå betecknas som krångligt att göra om den till ett bootbart usb-minne? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte det sig själv? Om du sitter med en färdig DVD i handen, så måste det väl ändå betecknas som krångligt att göra om den till ett bootbart usb-minne? ;)

Tackar för svaret e-son.

Det är väl inte svårt att göra ett bootbart usb om man vet hur men som e-son säger så vore det väl kanske lite dumt att gå den vägen när man har ett installationsmedium redan :rolleyes:

Tick tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...