Gå till innehåll

Panda security 2010


Recommended Posts

Hej.

Installerade panda den dan det var gratis.

Allt är installerat med licens och hela köret till 24/10:e 2010.

Men har samma problem med det som förra året när jag testade det.

Det lägger bara av ibland.

Ibland försvinner ikonen så jag får starta om det under program och då får jag aktivera allt igen.

Och ibland stängs vissa program i det utan att det syns på ikonen.Jag har fått göra till en vana att öppna det och titta ibland.

Är det någon annan med panda som har samma problem?

Tycker inte jag kan lita på det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Installerade panda den dan det var gratis.

Allt är installerat med licens och hela köret till 24/10:e 2010.

Men har samma problem med det som förra året när jag testade det.

Det lägger bara av ibland.

Ibland försvinner ikonen så jag får starta om det under program och då får jag aktivera allt igen.

Och ibland stängs vissa program i det utan att det syns på ikonen.Jag har fått göra till en vana att öppna det och titta ibland.

Är det någon annan med panda som har samma problem?

Tycker inte jag kan lita på det....

God morgon!

Jag mötte en gammal kompis för några dagar sedan, han berättade lite om just Panda AV. När han köpte sin dator så var Panda AV installerad, allt verkade gå smidigt. Men det bara strulade till sig mera och mera med detta Panda. Berättade även att han fått virus, trots allt.

Tog kontakt med Panda och hade ett förhållandevis långt samtal med supporten. Som det verkar, så skulle han få igen pengarna.

Nog om detta!

God forsättning på dagen.

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

Jag mötte en gammal kompis för några dagar sedan, han berättade lite om just Panda AV. När han köpte sin dator så var Panda AV installerad, allt verkade gå smidigt. Men det bara strulade till sig mera och mera med detta Panda. Berättade även att han fått virus, trots allt.

Tog kontakt med Panda och hade ett förhållandevis långt samtal med supporten. Som det verkar, så skulle han få igen pengarna.

Nog om detta!

God forsättning på dagen.

Mvh// Sunshine

Hmmm, jag har använt panda sedan det grundades, har aldrig haft problemet som beskrivs här.

Panda är ju kompatibelt med W7 numera, så det ska inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Samma här, har aldrig haft besär med Panda, eftersom jag använder NOD32 som jag använt sedan 2001.

Nåja, ett dåligt skämt, men det är inte ofta man ser något om Esets antivirusprogram här på forumet. Det handlar för det mesta om F-Secure eller någon annan av dom större drakarna, som nu Panda, som folk har problem med. Får man ett problem, som inte ens generalagenten kan lösa, så är väl den bästa lösningen att lämna programmet och prova något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vi har använt Panda AV sedan 97 och det har fungerat bra.

Gick därefter över till deras IS om det var 07 eller 08.

Fick problem med Panda IS 2009.

Uppfattade problemen som en konflikt med nya versionen av Internet Explorer.

Provade ominstallation av Pandan och avinstallation av olika progr.

Hjälpte inte. Släppte då Panda IS och gick tillbaka till Panda renodlat AV i kombination med MS brandvägg.

Kanske inte den ultimata lösningen men den fungerade med andra tillägg.

Hade och har en mycket bra kontakt med PCM/Panda och vi har diskuterat dessa frågor.

Nu kom deras IS 2010 och jag var skeptisk.

Tvekade testa.

Gjorde en test och fick problem med felmeddelanden och en fil som hamnade i karantän (MBAM reagerade inte på denna).

Problemen är lösta och har nu kört med Panda IS 2010 under en längre tid utan problem.

Problemen var:

Jag hade Telia Supportassistenten installerad. En av dess filer hamnade i karantän med felmeddelanden som följd.

Ett program från "Supportsoft"

Kan eventuellt bero på Telias integrering med ett annat AV / Internet Security (del härav inbakat?)

PCM/Panda jobbar med frågan. Då filen hamnade i karantän skickade jag den vidare till dem för analys.

Ett annat felmeddelande var hänförbart till JQS, dvs. Javans Quick Starter.

Felmeddelanden (ständiga) vid omstart av datorn.

Är nu löst. Kanske i samband med den sista uppdateringen av Javan.

Sammanfattning och rekommendationer:

Kontakta PCM och diskutera problemen med dem.

Har själv positiv erfarenhet av mina egna diskussioner.

Kontakt:

http://www.pcm.se/pcm/

Avinstallera eventuella program som är i konflikt med din Panda.

Kanske fil-/registerstädning behövs eller något skarpare verktyg för att rensa bort gamla rester av tidigare progr?

Är Malou kvar och tillgänglig på forumet?

Om inte, finns det kanske någon annan som kan assistera med kontroll och uppföljning, t.ex. HJT?

Mvh

blaeran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...