Gå till innehåll

xp pro?[LÖST]


Rottis1

Recommended Posts

Hejsan !

Finns det någon som kan förklara för mig om en sak?

När jag installerar xp pro så har jag en massa gula frågen tecken i enhetshanteraren varför då? Och jag har då ingen ansluting till internet alls.

Kan det vara så att jag måste ha alla dom på cd skiva för att få det till att funka? Så får jag upp ett meddelande om att det inte finns någon ansluting på datan med två val och det spelar ingen roll vilken av dom två jag väljer för att få anslutning.

Hoppas på svar att det går att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, generellt sett så dyker dessa varningar upp då datorn har hittat ny ansluten maskinvara som är ansluten till datorn och dess moderkort och som det saknas installerade drivrutiner för i Windows.

Dessa medföljer oftast på en sepparat CD tillsammans med varje ny produkt som man skaffar och drivrutiner brukar inte finnas med på Windows egen installations CD i så stor utsträckning när det gäller XP.

Saknar man CD för vissa produkter så brukar de gå att ladda ner ifrån flertalet tillverkares webbsidor.

När du nämner Internetanslutningen som inte fungerar så kan ett första alt. va & gå in i Enhetshanteraren och titta efter dels vad nätverkskortet heter och kanske även försöka uppdatera drivrutinen för densamma ( behövs dock endast om enheten har en varningstriangel) i annat fall så borde det gå att reparera anslutningen via kommandotolk osv, återkom iså fall om det inte vill fungera. Det kan ju också vara så enkelt som att anslutningen har hängt sig pga problem med DNS eller IP adress och därför inte kan nå Internet.

Testa först med att starta om modemet/routern (dra ut stickkontakten under några minuter), datorn bör då också vara avstängd när detta görs.

Starta sedan upp grejerna igen och försök nå Internet.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, generellt sett så dyker dessa varningar upp då datorn har hittat ny ansluten maskinvara som är ansluten till datorn och dess moderkort och som det saknas installerade drivrutiner för i Windows.

Dessa medföljer oftast på en sepparat CD tillsammans med varje ny produkt som man skaffar och drivrutiner brukar inte finnas med på Windows egen installations CD i så stor utsträckning när det gäller XP.

Saknar man CD för vissa produkter så brukar de gå att ladda ner ifrån flertalet tillverkares webbsidor.

När du nämner Internetanslutningen som inte fungerar så kan ett första alt. va & gå in i Enhetshanteraren och titta efter dels vad nätverkskortet heter och kanske även försöka uppdatera drivrutinen för densamma ( behövs dock endast om enheten har en varningstriangel) i annat fall så borde det gå att reparera anslutningen via kommandotolk osv, återkom iså fall om det inte vill fungera. Det kan ju också vara så enkelt som att anslutningen har hängt sig pga problem med DNS eller IP adress och därför inte kan nå Internet.

Testa först med att starta om modemet/routern (dra ut stickkontakten under några minuter), datorn bör då också vara avstängd när detta görs.

Starta sedan upp grejerna igen och försök nå Internet.

Hej du !

Jag inte så bra på detta precis. Nu jag kollade datorn så finns dessa tre Bluetooh-Enhet (Personal Area Network, Bluetooh-(Rfcomm-Protokoll-TDI, och sista Broadcom Netlink Gigabit Ethernet Är alla don nätverk? eller bara en av det ? Har en HP 6735b. Svara snarast vore snällt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...