Gå till innehåll

Windows Mail till Windows 7 behörighet


IT doktorn

Recommended Posts

Har försökt att kopiera Vistas mail filer för att få Windows mail i Windows 7 men behörigheten nekar mig, har även försökt med en regfil som jag hittade på nätet för att få full behörighet över Windows mail mappen utan framgång. Har provat på olika vis för att få åtkomst till men det är stört omöjligt, kan någon förklara hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hjälpte min fru att flytta över konton och adresslistor med grupper från XP till Win7.

Använd Windows filöverföring från gamla till nya datorn, se till att Outlook Express kommer med om du kör anpassad överföring.

När du sedan skriver mail i sökrutan vid start så bör du hitta Windows Live Mail färdigt att använda (detta är inget webbaserat mailsystem, men du måste ladda ner det).

Jag vet tyvärr inget sätt att flytta gammal e-post, men det går kanske också.

Om du använder Office Outlook 2007 i den nya datorn, så kommer den att kunna importera samma adresslistor och kontoinställningar som du fört över via ett enkelt kommando på arkivmenyn.

Redigerad av hanspahlen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Provade idag att få till Windows Mail kopierat från Vista till Windows 7 och kan bekräfta att detta fungerar 100 %

Vill man slippa alla problem med behörigheter till mappar så rekommenderar jag http://majorgeeks.com/Unlocker_d4660.html som är fritt att använda, med detta program installerat så går man till Windows/program Windows Mail och ta bort denna mapp, sen kopierar man över Windows Mail mappen från Vista till Windows 7.

Tycker personligen om denna mail klient före live versionen och har även provat Thunderbird och Office men föll mig ej i smaken.

Nu är detta problem löst och fritt att prova för er som vill.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...