Venoms Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 (edited) Har införskaffat en EasyCap för $10 inkl frakt. Nu har de ökat priset något... sedan jag köpte min. Det finns en modell för MAC också, kostar ca: $25.. Hårdvaran levereras med drivrutin och programvara (Ulead Video Studio) för xp w2k och vista 32bitar operativ. Det finns drivrutiner att hitta på nätet till x64, men jag har inte fått det att fungera på W7 x64, utan använder den på XP pro 32bit. Fungerar klockrent, kvaliteten är som förväntat av en gammal vhs film. Storleken på filmerna är helt överkomliga och går förhållandevis fort att skapa. Än så länge har storleken legat mellan 4 - 6 gb beroende på vilken film det är. Efter lite konfigurerande och testande så blir barnen nöjda när de kan se alla de gamla filmerna igen, som t.ex Aristocats, Katja Kaj & Bente Bent, Pippi, Pettson & Findus etc.. Bara att köra på, streamar till Ps3-konsollen Moderator... anses det vara fel kategori... flytta gärna Edited October 29, 2009 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Ser bra ut, Venoms.... ser bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts