hubalon Posted October 29, 2009 Posted October 29, 2009 Installerade Win 7 Home Premium på en Acer 1360 Laptop för en vecka sedan. Alla drivrutiner ramlade in med automatik, men pekplattans scrollfunktion funkade inte med den Microsoft driver som installerats. Letade då upp den senaste Synaptics... och installerade och allt var frid och fröjd. Dock - efter några omstarter fann Win 7 för gott att återställa Microsoftdrivern (utan scroll..) Finns det något sätt att hindra systemet från att installera denna ? Quote
Gnaget2 Posted October 29, 2009 Posted October 29, 2009 i WU bör du kunna dölja de uppdateringar du inte vill ha. personligen låter jag inte datorn installera några uppdateringar utan att ha frågat om lov, dvs den får ladda hem dem å sen väljer jag vilka som skall installeras. Om du märkt att en drivrutiner funkar sämre än de du har så kan du välj att dölja den så skall inte WU "tjata" om den något mer Quote
hubalon Posted October 30, 2009 Author Posted October 30, 2009 Nja..., det är väl inte genom WU som Microsofts "generella" drivrutin kommit utan ur drivrutinsförrådet som följde med vid installationen. Det är den som jag vill "blockera" på något vis. Den som fungerar har jag laddat hem från Synaptics. Quote
Recommended Posts