falcon71 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Hej. Efter att jag har installerat windows 7 på min dator så efter windows uppdateringar eller efter att jag har installerat något program så vill datorn startas om, sen blir dataskärmen kolsvart och inget händer. det här gått nu en månad utan att hitta lösning Jag hade inte det här problemet med windows XP. Allt annat fungerar , drivrutinger och etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Jag hade faktiskt detta problemet under betatestningen... jag hade en IDE-disk kopplad i en av mina två IDE-portar samtidigt som jag hade 3 SATA-diskar (bla systemdisken). Efter uppdateringen fick jag hem en drivrutin för IDE-kontroller som inte gillades och sen startade inte datorn mer. Med RTM fungerar detta för mig igen. Mitt symtom dök upp enbart i Windows 7... aldrig XP eller Vista. Har du extradiskar i datorn så koppla ur dem tillfälligt... eller ännu bättre: koppla ut ALLT som du inte behöver för start. Prova igen... sen sätter du i del för del och startar mellan varven. När det plötsligt fastnar så vet du vad det är. Därefter kan man ta itu med att lösa problemet. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
falcon71 Posted November 1, 2009 Author Share Posted November 1, 2009 Hej. Tack för svaret ! Jag hade inga extra hårdiskar inkopplade, blev trött på windows 7 och bytte till XP. Och nu är det allt som vanligt, inga problem ! Testat att starta om datorn flera gånger och allt går som det ska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts