Gå till innehåll

Win 7 till Vista Ultimate


lellec56

Recommended Posts

Jag har en dator där min ena hdd lagt av och då har jag införskaffat mig en ny hdd idag och på den disken hade jag lägga in min Vista Ultimate med 64bitar och då undrar jag om jag från min "lilla" hdd kan använda mig av Windows filöverföring som är inkluderat i Win7 och få över mappar, inställningar mm till den nya hdd. För det är så att på den lilla så ligger det bilder, filmer mm och det vore bra om allt kom över på en gång och operativet på den är Win7 evaluation copy build 7100 och jag får inte till det med min skrivare för det varnas för fel version av Win 7, den ska vara build 7600.

Ska nämnas att på den disken som lagt av så fungerade allt klockrent och på den så var det Win7 E C build 7100. Det är en Seagate Barracuda ST3500 320AS men som det inte går att komma åt vare sig i Bios eller Win7 pga att firmware har sagt upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt med... är det den trasiga hårddisken som du refererar till med bilder osv?

Mange

Nej den disk som jag ref till är den som det nu är Win7 på och fungerar, hade tänkt tömma den o använda den som backup disk (bättre sent än aldrig) för att försöka rädda en del bilder mm.

Den disk som la utav, var på 500Gb med mängder av bilder, dokument mm som inte blivit säkerhetskopierad ngn gång och dessa kommer jag inte åt överhuvudtaget, då disken inte ses i Bios eller Win7.

Så det var därför som jag undrade om det fungerade med Windows filöverföring från disk med Win7 till disk med kommande Vista Ultimate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...