Gå till innehåll

Bilden har flyttats till vänster


svedberg

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett mkt irriterande problem som jag hoppas att jag får hjälp med.

Det är så att bilden har flyttats till vänster, toppen visas även i botten och till höger visas endast en 5 cm bred svart "stapel".

Det är lite svårt att förklara så jag bifogar en bild.

Jag har försökt med allt som jag kan komma på, uppdatera drivrutiner för grafikkort, virus, upplösningsproblem, mm mm. Bör tilläggas att jag har en bärbar med vista.

/Malin

post-11545-1256850433,12_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tänkte föreslå. Hur ser det ut i dina inställningar för DPI ? (Hittas via bildskärms-inställningarna och bör ligga på 100%)

Ändras värdet så är det inte ovanligt att vissa program inte visas korrekt men efter egen erfarenhet så brukar åtminstonne själva fönstret behållas på rätt plats. Ser inte enkelt ut de här.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Opptokoppter: Inställningar för DPI är som det ska, alltså 100%. Ser inget fel där.

tub: nej det spelar ingen roll om jag ändrar upplösning, självklart ändras upplösningen som vanligt men bilden är fortfarande "ihoptryckt" i både bredd och höjd. Propotionerna är dock som dom ska vara och datorn fungerar i övrigt som den ska.

Stenis: Datorn är en LG, NB E500-G.APHHV, grafikkortet är ett Intel GMA X3100 ...

/Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att ändra upplösningseffekten. finns inget annat alternativ men den står i 60 Hz.

Nej hittar ingen autoconfig hur mkt jag än letar.

sunshine: du efterlyste en skärmdump, glömde bort den i min förra post men bifogar nu..

/// Malin

post-11545-1257085174,35_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...