Gå till innehåll

ASC från IOBit i Windows 7 x64


Mats H

Recommended Posts

God morgon!

Undrar om någon kör Advanced System Care Pro, från IOBit, i Windows 7 x64.

Är lite fundersam till att använda mer än en registerfixare, har CCleaner installerad.

Har använt ASC tidigare, i Vista o även en enklare variant i Win 2K!!!, (där var den utmärkt!) Har licens.

CCleaner o ASC ger ju olika resultat, när man jmfr, antal fel som hittas och även olika registerfel, (detta i Vista).

Endera kompletterar CCleaner o ASC varandra o tillsammans ger "det perfekta registret", eller så ställer de till det för varandra.

Är också lite undrande till optimeringsdelen, avseende internet hastighet, Farten kanju aldrig bli högre än de fysiska förutsättningar som finns, dator, hastighet på nätet osv.

Ngn som vet något o testat i Win 7?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat, men skulle bra gärna vilja veta vad ASC hittar som inte CCleaner hittar... eller bryr sig om

Har inga loggfiler kvar efter installationen av Win 7, men om CCleaner hittade 3-4 register fel efter en installation eller uppdatering av ngt program,

och jag sedan körde ASC, så hittade den "som ett default" nästa, ca 180 registerfel!

Ställer mig undrande till sådant! Oxå av anledningen att CCleaner, då hade fixat problemen!

Tänkte avvakta lite innan jag laddar hem ASC o testar, undrar om ngn annan har liknande erfarenheter o har loggar!

MVh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte provat med W7, men erfarenheten från Vista är att ASC kan stympa registret rejält, om det vill sig illa!

Med tanke på vad du säger Eson, så avvaktar jag om det är andra som kör detta, o ser vad de har att säga.

Med anledning av att datorn, går hur bra som helst, efter installationen av 7:an!

HA en bra dag all. TGIF!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...