Gå till innehåll

Windows 7 och drivrutiner


Jack Bauer

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Ja, det hade vart en idé om det inte var så långt emellan. Tack ändå ;)

Har lagt till dig på min msn-lista. kan vara bra att ha dig om du har tid att svara på frågor i framtiden gällande W7.

Bara att hoppas att han hunnit fixa den idag, har ju haft den inne en dryg vecka nu.

Snacka om otur att just min dator skulle få problem med W7.

Finns ju en massa folk som har lyckats att installera det,och det sedan fungerar bra.

Men det får bli en dyr läxa för framtiden.

Varför kan man aldrig hålla fast vid det som fungerar?

Man har ju läst en massa positivt om W7, och att det skulle vart ordentligt testat innan släppet.

Men icke sa nicke.

Alltid lätt att vara efterklok.

Har sneglat lite på denna utifall det blir aktuellt:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbara-datorer/ASLXPGV02047/acer-aspire-5332

Vad tycks?

Redigerad av Jack Bauer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en tanke slog mig igår gällande drivrutiner till W7.

MS sade ju att de inte skulle göra om misstaget med Vista,utan vara bättre förberedda med lanseringen av W7.

Ändå dröser forum över av frågor från folk som har problem med sina datorer.

Ofta är det problem med att det är fel drivrutiner eller att det inte finns rätt drivrutiner......

Själv har jag min dator inlämnad där felet misstänks vara fel drivrutiner.......

Lätt att vara efterklok,men VARFÖR går man hela tiden på MS säljargument?

Jag tycker att du ska inte klaga på Microsoft utan på Asus som har skapat din PC , jag har titat på spec till din pc och tycker att det är mycket gammalt pc som bör inte ens ha Vista med tanke på prestanda

http://uk.asus.com/product.aspx?P_ID=oCOumImS8yN39z7p

PS

Om du köper en dator på Elgiganten eller Siba eller osv. tror mig den kommer inte vara den senaste och de brukar ha den biligaste uppsättning trots att du betala mycket for den , och jag avråder en ACER sattsa mer på Dell

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper en dator på Elgiganten eller Siba eller osv. tror mig den kommer inte vara den senaste och de brukar ha den biligaste uppsättning trots att du betala mycket for den , och jag avråder en ACER sattsa mer på Dell

:lol: ... och du jobbar på Dell... vilket sammaträffande att du skrulle råka skriva just det... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lustigt värre. Det skall man ju bara ta med en nypa salt.

Pratade precis med datorbutiken,och han får tyvärr ingen lösning på problemet.

Han är säker på att det har med grafiken att göra,och datorn hämtar ner drivrutiner som den skall.

Sedan stor den orörlig i en timme utan att det händer något.

Han sade att när ASUS byggde denna datorn så var den gjord för XP som var aktuellt då.

Frågan är om det är värt att hålla på att kolla efter nya drivrutiner och försöka komma åt problemet.

Dessutom sade han att även om han får igång datorn med W7, så kommer det att gå segt, och långsammare än med XP.

Grafikmässigt är den ok och även ramminnet är ok. det som ställer till det är tydligen processorn i den.

Ändå så står det i upgrade advisor att den skall klara W7!

Nej, nu blir det en ny dator för 6 K med W7 färdiginstallerat!

Kan man använda sin W7-skiva till den nya datorn om nåt skulle behövas?

Tack för all hjälp ändå,speciellt till dig Manneman! Synd att det inte gick att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, lustigt värre. Det skall man ju bara ta med en nypa salt.

Pratade precis med datorbutiken,och han får tyvärr ingen lösning på problemet.

Han är säker på att det har med grafiken att göra,och datorn hämtar ner drivrutiner som den skall.

Sedan stor den orörlig i en timme utan att det händer något.

Han sade att när ASUS byggde denna datorn så var den gjord för XP som var aktuellt då.

Frågan är om det är värt att hålla på att kolla efter nya drivrutiner och försöka komma åt problemet.

Dessutom sade han att även om han får igång datorn med W7, så kommer det att gå segt, och långsammare än med XP.

Grafikmässigt är den ok och även ramminnet är ok. det som ställer till det är tydligen processorn i den.

Ändå så står det i upgrade advisor att den skall klara W7!

Nej, nu blir det en ny dator för 6 K med W7 färdiginstallerat!

Kan man använda sin W7-skiva till den nya datorn om nåt skulle behövas?

Tack för all hjälp ändå,speciellt till dig Manneman! Synd att det inte gick att lösa.

Här har du drivers till din pc VGA

http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=ati+200m

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...