Gå till innehåll

Windows 7 med studentrabatt


Nicklas

Recommended Posts

Var inne och kollade på Windows 7 licenser med studentrabatt och tycker det var helt OK priser.

Professional 1095Kr, Ultimate 1495Kr. Man kan välja båda som svenska eller engelska, 32bit eller 64bit och priset inkluderar frakt.

http://www.csn-kortet.se/studentrabatter/datorprodukter/programvaror/microsoftwindows

Men observera detta:

Notera att dessa studentlicenser levereras utan "box". Installationsmedia samt tillhörande produktnyckel levereras i smidigt kuvert rakt ner i brevlådan.

Observera att detta är en uppgraderingsprodukt. Med detta menas att en tidigare Windows-licens eller Mac OS-licens skall finnas i din ägo. Den gamla licensen måste dock inte vara förinstallerad för att kunna installera Windows 7. Ej heller behövs gamla produktnycklar.

Jag fick följande svar på ett par frågor (kl 18:15 fredag kväll allhelgonahelgen, det var jäklar bra service det!).

Om vilka versioner man kan uppgradera ifrån:

"Skall man vara petig (vilket man ju skall vara) är det Windows98 Second Edition eller senare."

Om man behöver original CD'n vid installationen:

"Nej, ingen skiva behövs rent fysiskt."

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kunde du ställa frågorna?

Jag undrar om uppgraderingsversion.

Där erbjudandet presenteras står inget om uppgraderingsversion. Det står först på F.A.Q. sidan och de frågorna fanns redan på Vistas tid.

Jag skulle vilja köpa en Windows sju men samtidigt kunna behålla min Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om uppgraderingsversion.

Jag kollade senast igår på mina skivor med Vista som är studentlicenser. Där står KLART och TYDLIGT att de är för uppgradering.

Där erbjudandet presenteras står inget om uppgraderingsversion. Det står först på F.A.Q. sidan och de frågorna fanns redan på Vistas tid.

Jag skulle vilja köpa en Windows sju men samtidigt kunna behålla min Windows XP.

Och det är väl inte heller något problem. Gör en extra partition och installera din W7 på den nya partitionen. I bootmeny kommer det att stå tidigare Windows och Windows 7. Du kan i efterhand gå in i systemuppgifterna och ange VILKEN av de två som skall vara standard (som markeras vid uppstarten och som skall startas om du inte gör något val).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är väl inte heller något problem. Gör en extra partition och installera din W7 på den nya partitionen. I bootmeny kommer det att stå tidigare Windows och Windows 7. Du kan i efterhand gå in i systemuppgifterna och ange VILKEN av de två som skall vara standard (som markeras vid uppstarten och som skall startas om du inte gör något val).

Det kan mycket väl bli problem om man gör så men bara har en uppgraderingslicens av Windows 7 och inte en full-licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ett bra pris Windows 7 så jag vill vara helt säker på vad som verkligen gäller. Jag tycker dom är lite otydliga. Jag vill behålla min Windows XP för meningen var att ha Windows 7 på en ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kunde du ställa frågorna?

Jag undrar om uppgraderingsversion.

Där erbjudandet presenteras står inget om uppgraderingsversion. Det står först på F.A.Q. sidan och de frågorna fanns redan på Vistas tid.

Jag skulle vilja köpa en Windows sju men samtidigt kunna behålla min Windows XP.

Som jag har förstått så måste man göra en ren installation från Windows xp

så säkerhetskopiera det du vill ha kvar

ta och kolla på denna länk det finns en film som visar det du behöver göra lycka till :D

http://windows.micro...xp-to-windows-7 information på svenska

http://windows.micro...xp-to-windows-7 filmerna är på engelska men det är bara följa guiden

Redigerad av patriot_chrille
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...