Gå till innehåll

Firefox 3.6


JoWa

Recommended Posts

Jag har märkt i Firefox 3.6 att nya flikar öppnas i vänster istället för i höger som det gjorde i 3.5.7

Skriv about:config i adressfältet och sök efter "browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent" och dubbelklicka så att den blir false. Starta om Firefox och nu bör alla flikar öppnas i höger.

Redigerad av Superlight
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt i Firefox 3.6 att nya flikar öppnas i vänster istället för i höger som det gjorde i 3.5.7

Skriv about:config i adressfältet och sök efter "browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent" och dubbelklicka så att den blir false. Starta om Firefox och nu bör alla flikar öppnas i höger.

Eller så kan man testa det fantastiska tillägget Tab Mix Plus som löser det (antar jag eftersom jag aldrig upplevt det) samt ger en massa annan bra funktionalitet med flikar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu kan jag inte uttala mig om just den portabla versionen men i vanliga fall så ligger filen cookies.sqlite i ens profilmapp, tillsammans med det mesta annat. Jag antar att filen i alla fall fortfarande heter cookies.sqlite så du borde kunna söka efter filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte uttala mig om just den portabla versionen men i vanliga fall så ligger filen cookies.sqlite i ens profilmapp, tillsammans med det mesta annat. Jag antar att filen i alla fall fortfarande heter cookies.sqlite så du borde kunna söka efter filen.

Jo den har jag hittat i profilmappen och jag fattade inte vad som var fel, eftersom jag inte fick fram några cookies med programmet MozillaCookiesView... nu ser jag att den tydligen skall läsa en annan fil (cookies.txt), men någon sådan har jag inte i burken! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njaee... senaste version 1.30 har stöd för firefox 3.x...

* Version 1.30:

o Firefox 3.x: MozillaCookiesView now allows you to view the

cookies when Firefox is opened.

Ahhh.. det var inget viktigt, en del i mina "självstudier" bara. Jag kommer aldrig att bli vän med Firefox i alla fall... har aldrig gillat den. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Annars kan du snabbt och lätt lösa det med MozBackup. Det står visserligen att det bara stödjer t.o.m v3.5 men jag vågar nästan lova att det funkar med v3.6 också. Litet fantastiskt gratisprogram. Aldrig fel att ta en backup då och då för säkerhets skull.

Var tog funktionen där man kunde "exportera" och spara alla bokmärkena som en fil vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget minne av att en sådan funktion funnits i Firefox faktiskt, vilket är en av ytterst få besvikelser. Däremot ligger bokmärkena som en html fil någonstans så man kan backupa manuellt, men jag minns inte var eftersom jag använt Mozbackup till det en längre tid nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...