Lasse B Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 (edited) Fråga. När jag gick in i Nvidia Control Panel, var det på Engelska, hade för mig att det varit på Svenska ?? Är det bara jag som haft för mig det ?? Det kan välan inte ändra sig från Svenska till Engelska. Kan man ändra språket till Svenska ??, om inte är det okej. LB Edited October 31, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 (edited) Har du laddat ner den internationella versionen? Den versionen brukar automatiskt presentera sig på svenska när man installerar den. English (UK) är den jag brukar använda för att få svenska. Edited October 31, 2009 by Cynthia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Har du laddat ner den internationella versionen? Den versionen brukar automatiskt presentera sig på svenska när man installerar den. English (UK) är den jag brukar använda för att få svenska. Vet ej, har barat uppdaterat en uppdatering som kom med windows update när jag la in 7 an. Men det är välan samma innehåll ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Nej det behöver det inte vara, språkledes. Gå in på nVidia och välj ditt grafikkort samt UK som det står ovan... då kommer du få det på svenska. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Nej det behöver det inte vara, språkledes. Gå in på nVidia och välj ditt grafikkort samt UK som det står ovan... då kommer du få det på svenska. Mange Gör jag det i Nvidia Control Panelen ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Senaste versionen för grafikkort (191.07) kom den 5 oktober och den är senare än den som fanns på Microsoft Update i vart fall förra veckan när jag installera min Win 7. Finns också en beta daterad 30 oktober. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Senaste versionen för grafikkort (191.07) kom den 5 oktober och den är senare än den som fanns på Microsoft Update i vart fall förra veckan när jag installera min Win 7. Finns också en beta daterad 30 oktober. Gjorde en ominstalation av Windows 7, men Nvidia kommer bara på engelska ??är det samma innehåll. Fattar inte hur jag skall göra för att få det på Svenska ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Gör jag det i Nvidia Control Panelen ?? LB Drivrutinen är densamma... OM du nu måste ha den på svenska så får du avinstallera den du har, ta hem samma från nVidia (english UK) och sen installera den. DÅ får du nVidias kontrollpanel på svenska. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Välj vilket grafikkort du har... Operativsystem och English UK. Tanka hem och installera... du måste avinstallera de gamla INNAN du installerar de nya. Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 (edited) Drivrutinen är densamma... OM du nu måste ha den på svenska så får du avinstallera den du har, ta hem samma från nVidia (english UK) och sen installera den. DÅ får du nVidias kontrollpanel på svenska. Magnus Tackar, i Nvidia Control Panel skall jag nog inte vara ialla fall, så det får välan vara. Jag trodde att det skiljde på vad som fanns i panelen, men det gör det då inte enligt dig, så den får vara på det språk den kom med, det är välan okej. Fattar lite engelska ändå. Jag hoppas att jag har den senaste, gick in i enhetshanteraren och sökte på bildskärmskortet efter den senaste drivrutinen, då talade det om att jag hade den senaste, kan man då lita på det, allt funkar ju perfekt annars. LB Edited October 31, 2009 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Du har helt rätt... det skiljer inget alls, mer än språket. Du har säkert den senaste, då den som finns på nVidia är samma som finns på Windows Update i nuläget. Drivrutiner brukar komma oftare på nVidia än WHQL på Windows Update... Jag brukar själv vara inne på nVidia och kolla nån gång i månaden. Tänk på att välja English UK för att få det på svenska... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Du har helt rätt... det skiljer inget alls, mer än språket. Du har säkert den senaste, då den som finns på nVidia är samma som finns på Windows Update i nuläget. Drivrutiner brukar komma oftare på nVidia än WHQL på Windows Update... Jag brukar själv vara inne på nVidia och kolla nån gång i månaden. Tänk på att välja English UK för att få det på svenska... Mange Får man på Windows Uppdate alltid det senaste när det gäller uppdateringar av detta slag, dvs till grafikkortet, eller måste man i i Nvidias hemsida ?? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 På Windows Update får du signerade drivrutiner, på nVidia får du de senaste tillgängliga. Om man tittar på nVidias "changelog" för nya drivrutiner så är det ofta justeringar för ett visst spel som kommit på marknaden eller liknande. Det handlar om små prestandaökningar eller justeringar... av denna anledningen kan du oftast hålla dig till de som kommer via Windows Update... om du inte är en Hardcore Gamer Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 På Windows Update får du signerade drivrutiner, på nVidia får du de senaste tillgängliga. Om man tittar på nVidias "changelog" för nya drivrutiner så är det ofta justeringar för ett visst spel som kommit på marknaden eller liknande. Det handlar om små prestandaökningar eller justeringar... av denna anledningen kan du oftast hålla dig till de som kommer via Windows Update... om du inte är en Hardcore Gamer Mange Tack, Mange, jag håller inte på med några spel som hels, då räcker de välan med att vara vaksam på Windows Uppdate när det kommer uppdateringar, det är välan rätt uppfattat. LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Helt rätt! M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gero Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Har två stycken Nvidia kontrollpaneler en på svenska och en på engelska! Hur tar man bort den ena? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts