Gå till innehåll

Blev Windowsvärlden ett bättre ställe efter 7?


Mats H

Recommended Posts

En liten reflektion så här på söndagsmorgonen...............

Den gnagande oron när man startade Vista har försvunnit, inga uppdateringar i Windows Update som hänger sig av olika anledningar...

Datorn startar snabbare än någonsin!

Inget oväntat strul, som Programmet har slutat att fungera.... Windows letar efter en lösning på ditt problem, svar fick man ju aldrig, typ!!

När man surfar runt i forumet, verkar det som om en massa tidigare problem har "ceased to exist"!

Kanske en bra Beta testning, under en tillräckligt lång tid, vad vet jag!

Jag är i vilket fall jättenöjd, och hoppas på att få fortsätta att vara det.

(Ändå gillade jag Vista, med sina problem).

Ha en bra dag allihopa!

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare till fullo...

Har ännu inte sett forna tiders beskrivning "Programmet har gjort en förbjuden åtgärd" Vilket program var detta, någon som kommer ihåg ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde bara Vista ett par dagar innan det åkte ut igen men kan ändå föreställa mig precis vad du menar. Har kört 64-bit Windows 7 i närmare ett år och tycker det är det bästa som hänt Windows världen. Kör 90 dagars testversionen nu men en 64-bit Ultimate är beställd, hoppas bara den hinner komma innan de 90 dagarna löper ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med er fullständigt, Windows 7 är kanon. Har kört det sedan Beta 1 och har haft ytterst få problem. Och då har jag ändå kört 64-bitars hela tiden.

Datorn startar snabbt, jag kan köra igång Firefox direkt jag ser skrivbordet utan att allt hänger sig.

Windows 7 är vad Vista borde ha varit... känns som om det där har sagts förut :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kul att ni är nöjda med W7! :)

Själv kör jag Vista, men har aldrig märkt av uppdateringar som låser sig eller program som slutat fungera.

Men det kan ju också bero på att jag stängt av tjänster som MS inte visste att man klarar sig utan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag Vista, men har aldrig märkt av uppdateringar som låser sig eller program som slutat fungera.

Men det kan ju också bero på att jag stängt av tjänster som MS inte visste att man klarar sig utan. ;)

Samma sak här, Vista fungerar utmärkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan ”Blev Windowsvärlden ett bättre ställe efter 7?” ställs 10 dagar efter lanseringen av Windows 7. :rolleyes:

Snart blir väl 7:an synlig i statistiken, men såhär ser statistiken för september ut:

600px-Operating_system_usage_share.svg.png

I siffror:

  • Windows XP (68.49%)
  • Windows Vista (22.39%)
  • Mac OS X (4.59%)
  • Linux (0.95%)
  • Windows 2000 (0.73%)
  • Other (2.15%)

Källa

Blir intressant att se varifrån 7 tar sina andelar, Vista eller XP… Det är förvisso lättare att uppgradera från Vista till 7, XP-användare måste ju formatera sin systemdisk och göra en ren installation av 7. Tror inte att användare är så ivriga att ge sig på den operationen, eller att överhuvud byta ut något de tycker fungerar. Flera jag känner är starkt emot varje förändring i datorn. Att Vista inte ser ut som XP är skäl nog för många att ogilla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är säkert sant vad grafen visar!

Trots det blev min del av den kakan, positivt förbättrad, och det tycker jag är värt en hel del.

Till trots att det endast gått 10 dagar! Hos mig 7dagar!

O jag jmfr med Vista, som jag hade nöjet att köra i 13 månader

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla

Har använt W7 PRO 64 sen i onsdags, blev nyfiken på allt som har skrivits om W7 så jag köpte den i onsdags

Har kört alla vers. av windows sen 3.11, XP/Ubuntu i min desk Vista bara i min ena laptop men en uppg skiva på gång från ASUS, jodå det fungerar bra nu efter lite pillande med drivare, blev i alla fall nöjd så långt.

Om man gemför W7/Ubuntu 9.10 så hittade ubuntu alla mina tillbehör t.om. mitt Creative ljudkort vilket inte W7 gjorde men Nvidia hittade W7 och fixade till aut.men är ju en bagatell att fixa

Jag har HD snabb kassetter och byter vilket OS jag vill använda,+ extra kassetter till mina förråd vill inte blanda OS på HDn XP PRO/W7/Ubuntu 9.10 där Ubuntu nog används till 80-90% är nyfiken och vill prova

MVH//Tobbe Ha det gött med W7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan ju också bero på att jag stängt av tjänster som MS inte visste att man klarar sig utan.

Kul att du hittade sånt man klarar sig utan..

Om du vill och har tid, skulle du kunna öppna en ny tråd och tala om vilka tjänster du stoppat, för att kanske hjälpa andra som vill optimera lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir intressant att se varifrån 7 tar sina andelar, Vista eller XP Det är förvisso lättare att uppgradera från Vista till 7, XP-användare måste ju formatera sin systemdisk och göra en ren installation av 7.

Win7 kommer inte att ta andelar ifrån XP eller Vista användarna öht. (Den procenten blir försummbar.)

Win7 kommer att ta marknad i takt med ny-data-försäljningen.

jens

Redigerad av jens.p
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är frågan vilka som först byter ut sina datorer, de med XP eller de med Vista. Och då det sker, kommer ju något av systemen få lämna mer plats i diagrammet åt 7. ;)

Men folk byter inte ut sina datorer i onödan. Var nyss hos en vän vars dator (med XP) var litet seg, tyckte han. Kollade hårdvaran: 128 mb sdram… Jag hade två sådana minnen, som han installerade i sin dator. Nu kommer han att vara nöjd i flera år till…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med om att OS W7 är både snabbt och stabilt, ännu så länge! Menar att jag inte har upplevt något som är tokigheter i W7, kanske som att sitta bakom ratten på en Corvette V8? Gasar man, så händer dock något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viisst, jag tycker också att Vista funkar toppen, som någon sade.

Jag gick från Windows 95 till XP Pro och har inte märkt några problem med uppdateringar eller ServicePacks på mina äldre datorer av detta OS

Har nu kört en RTM av Windows 7 Ultimate med den riktiga svenska översättningen och visst, det ser bra och trevligt ut, men inte upplever jag något rus, när jag startar upp. Det funkar, men missar finns det ju alltid med nya saker. När nu Webbläsare finns i 7:an som inte skulle finnas, så varför la man inte dit allt annat också, undras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vista ultimate fungerar även den klockrent. Åtminstone efter första SP. Innan det var den mest en pina. Nu med SP2 fungerar den ännu bättre.

Jag har kört W7 både beta samt den klara versionen och inte heller jag upplever mig att känna något rus jämfört med nuvarande Vista. Möjligt att farten vid uppstart dock kan upplevas märkbart snabbare med W7 jämfört med Vista utan SP men med SP fungerar Vista klockrent och har inte haft några som hest problem eller irritationsmoment med Vista som i början när den just kommit ut och utan några SP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikel publicerad på nätet! Market share by Hit Applications

(http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=12&qptimeframe=M&qpsp=129&qpmr=300&qpdt=1&qpct=101&qpcustomb=3211&qpob=MarketShare%20DESC&sample=5)

Windows 7 Already Gaining Widespread 'Adoption' in Eastern Europe

Upon analysis of global Windows 7 usage share, we noticed a distinct pattern. Russia and many Eastern European countries already have significant share of Windows 7 usage.

We are sure these are all properly licensed users.

post-10900-1257239228,45_thumb.jpg

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-10900-1257487893,31_thumb.png

Windows 7 nu med 2,15% marknadstäckning, kommer sig så smått eller??

(Källa:(http://marketshare.hitslink.com/report).

Närmar sig raskt Mac OS X.5!!

(Men med statistik kan man ju få till det lite som man vill!!)

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort blir W7 inte förrän alla XP-användare har bytt ut sina datorer… Se hur trögt det gick för Vista, som lanserades för snart tre år sedan. Men det är klart, nu är XP-burkarna nästan tre år äldre, så fler datorbyten kan väl väntas, vilket bör gynna 7. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att jubla och ta en liten dans när äntligen XP är borta, surfar väldigt mycket för att lära mej mer om datorn och vart jag kommer så svämmar det över av xp hit och dit,verkar som om vista tystas ner och göms undan, det var xp och sen kom vista som var stort en kort tid men sen vann ? xp över vista,

Nu är det windows 7 som syns överallt och xp försöker förtvivlat klamra sej fast,vista är en parantes mellan xp och windows 7 .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ska bli intressant om trenden har utslag på den totala bilden!

Ha en trevlig söndag!!

Källa:

http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?sample=4&qprid=86&qptimeframe=H&qpsp=95329&qpnp=147&qpdt=1&qpcustom=Windows+7&qpct=5

post-10900-1258885166,82_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...