Lingman Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Jag har två interna diskar på PC,n, okay! På disk C: ligger Windows Vista. Isf att boota Windows 7 från disk installerar jag via Daemon och Vista till D: Inga problem det går utmärkt att växla mellan de båda. Nu är det så att C: där vista låg har ändrat enhetsnamn till d: och vice versa. Detta gör det omöjligt att formatera vista-disken. Jag har provat att flytta bootmgr, vilket inte var omtyckt(fick återställa igen med vista). Old Windows vill inte heller låta sig deletas. Några idéer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 (edited) Jag har två interna diskar på PC,n, okay! På disk C: ligger Windows Vista. Isf att boota Windows 7 från disk installerar jag via Daemon och Vista till D: Inga problem det går utmärkt att växla mellan de båda. Nu är det så att C: där vista låg har ändrat enhetsnamn till d: och vice versa. Detta gör det omöjligt att formatera vista-disken. Jag har provat att flytta bootmgr, vilket inte var omtyckt(fick återställa igen med vista). Old Windows vill inte heller låta sig deletas. Några idéer Den första tanken som jag fick när jag läste det här; har du av någon anledning öppnat datorn och tagit ut de interna hårddiskarna och sedan satt tillbak dem - fast i fel ordning? Och vad är det för operativ som startar nu -Windows 7? Edited November 1, 2009 by perbear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 (edited) Hej! Kan också hända att man får gå in i BIOS och ändra lite! Edited November 1, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingman Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 Den första tanken som jag fick när jag läste det här; har du av någon anledning öppnat datorn och tagit ut de interna hårddiskarna och sedan satt tillbak dem - fast i fel ordning? Och vad är det för operativ som startar nu -Windows 7? Jag startar i Win 7 men behövs det skiftas på sata diskar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingman Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 Det låter som en krasch är på gång. Köper en 2 TB för backup innan. Tack ivf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts