Gå till innehåll

bootmgr


Lingman

Recommended Posts

Jag har två interna diskar på PC,n, okay! På disk C: ligger Windows Vista. Isf att boota Windows 7 från disk installerar jag via Daemon och Vista till D:

Inga problem det går utmärkt att växla mellan de båda. Nu är det så att C: där vista låg har ändrat enhetsnamn till d: och vice versa. Detta gör det omöjligt att formatera vista-disken.

Jag har provat att flytta bootmgr, vilket inte var omtyckt(fick återställa igen med vista). Old Windows vill inte heller låta sig deletas.

Några idéer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två interna diskar på PC,n, okay! På disk C: ligger Windows Vista. Isf att boota Windows 7 från disk installerar jag via Daemon och Vista till D:

Inga problem det går utmärkt att växla mellan de båda. Nu är det så att C: där vista låg har ändrat enhetsnamn till d: och vice versa. Detta gör det omöjligt att formatera vista-disken.

Jag har provat att flytta bootmgr, vilket inte var omtyckt(fick återställa igen med vista). Old Windows vill inte heller låta sig deletas.

Några idéer

Den första tanken som jag fick när jag läste det här; har du av någon anledning öppnat datorn och tagit ut de interna hårddiskarna och sedan satt tillbak dem - fast i fel ordning? Och vad är det för operativ som startar nu -Windows 7?

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första tanken som jag fick när jag läste det här; har du av någon anledning öppnat datorn och tagit ut de interna hårddiskarna och sedan satt tillbak dem - fast i fel ordning? Och vad är det för operativ som startar nu -Windows 7?

Jag startar i Win 7 men behövs det skiftas på sata diskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...