Gå till innehåll

Irriterande betende vid flytt av kataloger


CGD

Recommended Posts

Jag håller på att städa upp bland alla kataloger. Jag då två fönster öppna med olika adress men samma partition. När jag då flyttar en katalog från det ena fönstret till det andra så byter det första fönstret adress till samma som det andra och jag måste då leta upp det igen. Varför håller det på så här? Fel i Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att städa upp bland alla kataloger. Jag då två fönster öppna med olika adress men samma partition. När jag då flyttar en katalog från det ena fönstret till det andra så byter det första fönstret adress till samma som det andra och jag måste då leta upp det igen. Varför håller det på så här? Fel i Windows?

Hur flyttar du katalogerna? Låter som något är galet men om du testar:

När du flyttar så drar du katalogerna mellan fönsterna - Testa att högerklicka på en katalog och klippa ut den och sedan klistra in den i andra fönstret

När du flyttar så klipper du ut och klistrar in - Testa dra katalogerna mellan fönsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft det här trasslet under en längre period men det var först nu som irritationen blev så stor att jag skriv om det. Men när jag skall pröva dina förslag så fungerar allt som det skall. Jag kan inte få felat att visa sig. Men så här har det varit hela tiden. Fel ibland, rätt ibland. Men jag hade hoppats på att fel ibland helt skulle försvinna. Jag får se hur det går framöver. När och om felet visar sig igen skall jag pröva dina förslag.

Normalt när jag flytar en katalog så brukar jag högerklicka och dra katalogen dit jag vill ha den och där välja flytta hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...