Gå till innehåll

Dator till TV problem


Colaik

Recommended Posts

Jag har just uppgraderat till Windows 7 Home Premium från Vista. Allt har gått utan problem. Nästan.. Det har uppstått ett mycket irriterande problem som jag inte klarar av att lösa. Jag har kopplat datorn via en HDMI kabel till min hemmabioförstärkare och vidare till TV. Detta har tidigare fungerat perfekt men nu har jag fått problem med att få rätt storlek på bilden i TV:n Jag har Mobile Intel® PM965/GM965/GL960/GS965 som kort i datorn. Jag har försökt alla inställningar som finns vad gäller kloning och olika upplösningar. Antingen blir bilden för liten på TV eller också för stor! Finns något tredjepartsprogram man kan göra för att justera detta? Känns surt att behöva gå tillbaka till Vista bara för detta!

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har i ett tidigare inlägg sett samma fenomen! Lade en länk angående detta, men minns ej vart?

Här en ny som kan hjälpa till på traven!

http://digitalahemmet.idg.se/2.10583/1.227564/sa-enkelt-kopplar-du-datorn-till-tvn

Hoppas att den är till stor hjälp, det är noga skrivet så att man skall förstå, hur man går tillväga.

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har i ett tidigare inlägg sett samma fenomen! Lade en länk angående detta, men minns ej vart?

Här en ny som kan hjälpa till på traven!

http://digitalahemmet.idg.se/2.10583/1.227564/sa-enkelt-kopplar-du-datorn-till-tvn

Hoppas att den är till stor hjälp, det är noga skrivet så att man skall förstå, hur man går tillväga.

Mvh// Sunshine

Tack för tipsen, tyvärr så har jag gått igenom alla de tips som de ger. Vet inte om det är enklare att köra via VGA istället? Sämre kvalité?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst e det lite sämre bild, sen om du ser skillnad beror ju på vad du skall göra/titta på.

Stora nackdelen som jag ser det r att du mister ljudet

provat uppgradera drivisarna/provat andra för att se om det där kan finnas inställningar som löser ditt problem? Inte alltid nyaste är de bästa i alla lägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...