zen-TAO Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Hej. Testar webb-läsaren Opera som alternativ läsare för närvarande. Den fungerar mycket bra och jag använder turbo-funktionen. Men: Varför dyker det upp "video-pilar" mitt i texten på sidan när jag exempelvis tittar på Expressen och andra nät-tidningar? Kan inte närmare förklara pilens utseende, men den liknar de pilar som ibland brukar visas när det ligger en video på en sida. Jag kör i annat fal Firefox med Flash-blockerare och då brukar det se ungefär likadant ut. Hoppas ni förstår hur jag menar, annars är det bara att fråga. Hälsningar zentao Quote
JoWa Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Det är Turbon som blockerar Flash-objekten. Du kan klicka på pilen för att aktivera ett enskilt Flash-objekt. Quote
e-son Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Varför inte stänga av turbon....? http://help.opera.com/Windows/10.01/sv/turbo.html Quote
essin Posted November 3, 2009 Posted November 3, 2009 Varför inte ställa in den på automatisk? essin Quote
zen-TAO Posted November 4, 2009 Author Posted November 4, 2009 Tack för era svar! Turbon har jag på för att jag förmodar att det går snabbare eftersom jag har en ganska dålig hastighet på bredbandet. (Men jag skall testa båda lägena.) Quote
Recommended Posts